Ni skulle dö

Hejsan!
Nu är jag hemma på lunch och har precis ätit falukorv och makaroner.
Klockan är inte ens två men för mig känns det som att det snart är kväll.
Gud vad jag är trött alltså!!

Det är mycket folk och ganska rörigt på jobbet idag. Alla handlar väl inför
påskhelgen just idag. Idag står det även ett fotbollslag och packar varorna
till kunderna och tigger driks. Det är ett fotbolsslag som består av tjejer.
Första timmen gick det väl sådär för dom, då dom mest stod och skämdes
och flamsade runt. Men nu börjar dom skärpa till sig och det tackar vi för.

Samtidigt som butiken kryllar av kunder så sminkar jag barn och försöker
göra mitt bästa för att inte skrämma iväg dom.
Riktigt små barn vågar inte
sminka sig, och lite äldre tycker att det är töntigt.
Och mitt i mitt arebte kommer det fram gamla tanter som frågar vart kaffet
är eller så ber dom om hjälp som jag inte har en aning om. Och dom äldsta
tanterna är så slut i kroppen efter mathandlingen att dom ser ut att snart
ramla ihop. Det har nu på förmiddagen varit en kille som ska installera kaffe-
masiken som ICA har inhandlat, Det har väl gått sådär. Det har liksom smällt
och låtit i hela butiken, men nu tror jag att han fick fart på masiken.

Som ni märker är det en rörig dag, men det är bara att bita ihop och göra det
bästa av allting. Att klaga vinner man ingenting på. Absolut ingenting.

4 timmar kvar, sen slutar jag förhoppningsvis.
FYRA jävla timmar kvar i röran. Kul!!
Vi hörs senare när jag är hemma igen! Ha det bra.



"Första timmen gick det väl sådär för dom, då dom mest stod och skämdes och flamsade runt."







hm..

2009-04-10 // 14:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback