Min julafton i bilder

.. Bättre sent än aldrig! Är det inte så man brukar säga?! Nu ska ni får se hur delar
av min mysiga julafton såg ut som jag såklart tillbringade med världens bästa familj.

Jag och Simon vaknade upp hos pappa där vi åt julfrukost tillsammans med han och
Anne-Elise. Sedan bytte vi julklappar med dom och ja.... det blev en del skratt!


Här ser ni en nyvaken men glad pappa som är förväntasfull på vad som befinner sig i
paketet vi gav honom... Sanningen är att det ligger ett presentkort på Sf-bio så att dom
kan ha egentid tillsammans och inte bara sitta hemma hela tiden och dega ;)


Paketöppning


Simon fick ett mysigt duntäcke och vi invigde det på en gång!


Efter en mysig morgon tillsammans så gjorde vi oss iordning och åkte ut till faster
Maria och familjen, där vi skulla fira tillsammans med släkten på pappas sida.


I köket hölls det på med matlagning och här står Rickard och aggerar mästerkock. Även
jag är med på bilden då jag sitter och väntar, hungrig som en varg!


En mindre road Isabell, en mycket julklädd, söt pappa och så jag!


Faster Maria, Anne-Elise, Farfar, Pappa, Farmor, Lasse och Rickard vid matbordet!


Faster Maria, Anne-Elise och farfar


Isabell och kusinEmma


KusinJohan och jag under maten


Sedan blev det dags för paketöppning och jag fick äran att leka tomte


Farfar och farmor


Efter en halvdag julfirande med halva släkten (alltså den på pappas sida) så var det
dags att åka in till Katrineholm där vi skulle fira med resten av familjen - Mamma och
alla syskon! Här står jag och Isabell utanför hemma hos syster Therese och Matthias då
Simon knäppte ett kort på oss ute i vinterkylan. 


Och även här fanns en fin julgran och massor med paket!


Jag och Simon


Även den här gången fick jag aggera tomte, men nu med lite hjälp....


... Av en mycket duktig Freja!


Mer paket


Frejas kommentar om alla paket som jag skulle läsa; "E' den min?" Och så lägger hon
huvudet på sne och ser hur snäll ut som helst. Haha. Men som sagt, även hon var med
och delade ut paket till allihopa


Här ser ni en MYCKET koncentrerad, trött, nyfiken och förväntasfull 2 åring som öpnnar
paket. Ja, för gudars skymning vad paket hon fick, samtidigt som hon som sagt blev
både trött och yr i huvudet av hela grejen. Kan ju inte vara så lätt och förstå varför det
gick till såhär - En dag full med paket och nya leksaker!


Efter att lillskruttan öppnat klart sina paket så började vi med våra


Simon och Isabell


Nu har ni fått er ett litet smakprov på hur min julafton 2009 såg ut! Och jag vill
tacka så hemskt mycket för allting från allihopa som var med under dagen. Tack tack!!
Nu är det bara ett år kvar tills nästa gång...



ta kort på dina julklappar? :)

2009-12-27 // 19:23:58

Åh, degar, vi sitter väl inte hemma o degar...???

:-) eller, jaaaa, jooo, det kanske vi gör! Vi trivs bra hemma :-)

2009-12-27 // 19:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback