Thailand - Koh Kho Khao, del 1

Nu kommer första delen med bilder från min soliga semeter i Thailand. Som ni förstår har vi tagit hundratals bilder, men jag kommer bara att visa er ett fåtal av dom alla. Men det får ni nöja er med helt enkelt!!


Här sitter vi på Arlanda och fördriver tiden efter att ha lämnat väskorna och allt.


Och 40-45 minuter innan planet ska gå passar vi på att besöka toaletten och innan det trevliga besöket knäppte vi på tjejernas ett kort.


Här ser ni en MYCKET trött, uttråkad Jenny på planet


Efter 12 timmars flygning är vi ÄNTLIGEN framme på Phukets flygplats!


Och efter två timmars bussresa från flygplatsen (alltså sammanlagt nästan 24 timmars resande totalt) var vi äntligen nästan framme! Bara en tio minuters båttur till den lilla ön vi bodde på - Koh Kho Khao!


Här ser ni en trött pappa samma kväll, då vi sitter på stranden och väntar på maten...


... Ja, som ni ser så sitter vi på sackosäckar (stavas det så?) runt ett bord på vår strand och äter. Det var skitmysigt och häftigt! Inte som här hemma direkt. Ni kan ju gissa om vi somnade gott sen på kvällen efter ett sjukt jobbigt  dygn bestäende av att resa!!


Dag 1

Första dagen på stranden kände man sig ju inte jättefräsch direkt. Jag var lika vit som en snögubbe. Bokstavligt talat. Haha!!


På kvällen tog vi taxin ner till "byn" och åt på en jättetrevlig restaurang



Efter att vi ätit gick vi ett varv och kollade i lite affärer. Rätt va det var så fick vi syn på denna söta lilla apunge!!


Jaa, här är ett exemel på hur deras "taxibilar" ser ut och som vi åkte med


Pappa åkte bakpå..


.. Och vi satt i "vagnen" och kunde inte sluta skratta!


Dag 2

Min otroligt goda lunch!


Jag, pappa och Isabell leker


På eftermiddagen gick vi på Thaimassage och det var annorlunda men skönt


Jag längst in och sen Isabell längst hitåt


Massörerna


På kvällen gick vi längst stranden till en annan restaurang och åt. Här ser ni pappa, mig och Anne-Elise.


Ser ni vilka coola "hyddor" vi sitter i? Så coolt och annorlunda, hihi.


Dag 3

Ser ni vad lugnt och skönt jag har haft det? Helt sjukt mysigt. Inte massor med trängsel och obehagligt folk på stranden, då man ligger som packade sillar på varandra.


Vi tog taxi ner till "byn" även denna kväll


Isabell tog färskpressad apelsinjuice till maten och jag kände för att vara med på bild



Mmmmm, vad skönt det var! Nu är det minus 15 grader o jag fryser om fingrarna. Men vi har ju våra minnen!! :-) KRAM

2009-12-29 // 18:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback