Thailand - Koh Kho Khao, del 3

Dag 6

Började dagen med att ligga vid poolen


Anne-Elise och så jag på luftmadrassen


Vackert va? Jag längtar tillbaka!! ♥


Sådana här "hyddor" satt vi och åt i, och den här dagen gick vi längst stranden till en av våra favoritrestauranger där den här bilden är tagen


Precis vid havet, så underbart!!


Det fanns massvis med krabbor på stranden såklart, och här är det en Thailändare som vågar ta mycket nära en. Det är alltså en liten krabba som befinner sig inne i en snäcka. Coolt va?


Vi såg solnedgången från balkongen och det var väldigt vackert


Här är vår favorittaxibil och chaufför!!


Som ni ser är det en enorm skillnad på Thailand och Sverige vad det gäller trafikregler. Den här lilla tjejen är inte gammal, och hjälm finns inte på deras karta i stort sätt..


Men somsagt, det här var vår favorittaxi!! Kan ni tänka er, att vara i ett land på andra sidan jordklotet där ingenting stämmer överens om hur vi lever hemma i Sverige, där inte enkotte kan Svenska, där maten, kulturen, reglerna, samhället, kläderna, jobben, husen, affärerna, bostäderna och ja - ALLT är helt nytt och inte alls vad vi är vana vid och vi sätter oss i denna taxi för första gången, då killen knappt kan engelska och startar musik som han har på en skiva och det efter ett tag ser ut såhär. Haha!! Det var heeeelt sjukt, jag kan inte förklara!! Men det var riktigt häftigt.

Dag 7

Anne-Elise ligger och läser på stranden


Och jag försöker få lite färg på kroppen, men när det är 40 grader varmt och vindstilla så är det inte så lätt att ligga still!! Jag tittade upp säkert 3525 gånger i minuter efter en liten vindpust men insåg efter ett tag att jag kunde fetglömma det!


Så det fick bli en glass i skuggan istället!


Lillasyster Isabell på stranden



På eftermiddagen blev det ett dopp i poolen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback