Thailand - Koh Kho Khao, del 4

Dag 8 - Den mest minnesvärda dagen någonsin

Isabell, jag, Anne-Elise och pappa nere vid piren, där vi väntar på båten som ska ta oss till fastlandet där vi sedan ska åka bil i 20 minuter till ett ställe där vi ska hämta utrustning och besöka våra guider som ska ta med oss till Similan Island, som är en av världens bästa snorklingställen!


Vi var ett gäng på 17 stycken som skulle ut den här dagen och snorkla. Och här sitter vi i en stor motorbåt och vi är nu påväg till Similan. Det tog ungefär en timme att åka med båten dit. Skithäftigt!!


Vi stannade på olika platser och snorklade - Här är den första!


Så vackert!


Vattnet var så klart, det var så häftigt


Här ligger vi i och snorklar, och på det här stället såg vi en JÄTTESTOR sköldpadda bara en meter ifrån oss ungefär. Sån jäkla cool upplevelse!! Och ni ska bara veta, det är verkligen som på film nere i vattnet. Coralerna, fiskarna, växterna - ALLT!!


Pappa, jag och Isabell. Nu är vi påväg till nästa stop!


Här klev vi alltså av båten, det gjorde vi inte på förra stället utan då hoppade vi i från  den. Men på det här stället kunde man snorkla från land


Kritvit sant, och saltvattnet ser ut som poolvatten. Man behövde inte ens ner och snorkla för att se fiskarna, man såg dom klart och tydligt bara man stod i vattnet.


Helt otroligt!! Ni kan inte fatta vilken upplevelse det här var, det går liksom inte att få med på bild. Helt ofattbart alltså.


Anne-Elise, pappa, en av guiderna, jag och Isabell


Så otroligt vackert!!


Pappa och snorklingutrustningen


Anne-Elise och jag


Vi hittade ett coolt ställe inne i skogen medan vi väntade på maten


Jag fick för mig att klättra upp på en stor fet stock, men jag är lika rädd som jag ser ut att vara.


Men efter mycket om och men kom vi alla upp!


Och min pappa är stark som en björn


Här snorklar vi på det tredje stoppet!


Ni ser ju själva så sjukt klart vattnet är


Massor med fiskar


Fjärde och sista stoppet var på land. Alltså, vi klev av båten


Vi skulle få se utsikten, så här är vi påväg upp


Jag och lillasyster påväg upp


Det var en lång lång väg och det var lite läskigt emellanåt då man skulle kliva på plankor emellan två stora "bergsstenar" osv.. Här ser ni en glad Isabell!!


Halvvägs upp


Halvvägs upp, men redan hur vackert som helst!!


Vi tog en paus i skuggan, haha!!


Äntligen uppe!! Det var jobbigt att ta sig upp, men så otroligt vackert!!


Samtidigt som vi var längst upp och kollade på utsikten så stod pappa nere på stranden och tog kort på oss. Ser ni vart vi är? Vi med armarna i luften??


Sedan tog vi två "actonbilder" som guiden, vad han nu hette, kallade det.


Men det blev ju coolt!!


Anne-Elise, Isabell och jag


Sedan gick vi ner igen..


.. Och jag var rädd!!


Äntligen nere, och alla oskadda. Toppen!!


Och här sitter pappa på stranden och njuter av att ha semester!

Jag är helt slåld på den här resan. Jag vet inte vad jag ska säga för att ni ska förstå vad jag har upplevt och sett för någonting! Det går liksom inte. Man tror inte att det är sant, för det är verkligen som på film!! Fiskarna var liksom KNALLblåa, inte blåa.Dom var liksom KNALLröda, inte röda. Ni förstår kanske var jag menar?!! NEJ, det gör ni INTE!!! Åhhhhhh, så underbar resa! Ett minne för livet! ♥ En sån här grej är så himla svårt att försöka återberätta, och bilderna är orättvisa, för en sån magisk och otroligt fascinerande grej går inte att föreställa sig! Men nu har ni fått sett LITE av vad jag såg under den här dagen..





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback