Hallå!

Inte trodde jag att det skulle bli uppehåll idag när jag skrev mitt blogginlägg i morse, och
att till och med solen tittade fram?! Som jag har sagt förut, ibland känns det inte som att
jag lever utan att vissa saker händer i drömmen när jag sover. Jag är iallafall otroligt glad
och tacksam över att regnet kunde hålla sig borta idag och att solen tittade fram istället!
Det underlättade emormt och gud vad mycket kunder det har varit på Ica Nära idag! Helt
sjukt. Det har varit så roligt och 11 timmar gick väldigt fort!

Men en sak som är typiskt svenskar och gamlingar, vet ni vad det är? Jo, att när något
är hur billigt som helst, så ska de ändå försöka pruta och sno med sig lite extra. Och jag
som tar betalt får ständigt höra "Nej men vadå, kostade den 10 kronor, jag som trodde det
var 5 kronor. Gud vad dyrt! Snålt av er" Och det kunden snackar om kan till exempel vara en
stor Marabou Chokad som i vanliga fall kostar nästan 20 kronor....
Eller så klagar det på mitt sätt att summera i hop alla varor. "Nej men, hundra kronor? Hur
kan det bli hundra kronor" Och kön växer och blir 20 meter lång. Det slutar nästan alltid med
att kunden säger "Aha, förlåt. Du hade rätt" Jag ska säga er att det är så irriterade att jag
biter mig hårt i läppen och håller alla mina fula ord i munnen..
Haha, men det är faktiskt såhär vi svenskar är - Snåla. Otroligt snåla!

Har iallafall haft en riktigt bra dag på jobbet och det finns faktiskt kunder som är snåla
kanske men ändå hur trevliga som helst. Kunder som önskar mig en bra dag och som
ger oss beröm för vårt arbete. Kunder som tackar, ler, pratar och är trevliga
- Dom är absolut bäst!!

Nu ikväll har jag umgåtts med Simon, Pontus och Jennifer, som vanligt nu för tiden. Hur
trevligt som helst :) Gillar dom skarpt!! Fast Simon mest! Hihihihi. Påtal om Simon så ska
jag lägga mig och pussa på honom för jag har lovat att vara en mysig flickvän innan vi somnar.
Ni vet, en sån där gullig tjej som man inte kan få nog av..

Vänta nu, vad fick jag ut av det här inlägget? Ingenting. Jag klagade på att vi svenskar är
snåla.. Ingenting mer. Typ. Jag är värdelös ibland. Babblar i min egna lilla värld just nu.
Är nog för trött för det här!! Förlåt mig. Glöm allt jag sagt ikväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback