För mig är midsommar rörigt

Ärligt talat nu, varför har valborg och midsommar blivit så stort för?
De flesta köper nya kläder, planerar i veckor (kanske månader) för att
midsommarafton ska bli så lyckad som möjligt! Planerar allt in i minsta
detalj. Hur håret ska se ut, vilka skor som passar bäst till kläderna, vilken
färg det ska vara på ögonskuggan och vilken väska som är smartast att
ha till outfiten! Minderåriga har fixat tillräckligt med alkohol så att dom blir
ordentligt fulla och tänker ut att Han/hon ska jag strula med men låtsas
att jag glömt bort det på midsommardagen.

För mig är både midsommar och valborgsmässoafton som vilken helg
som helst.
Men visst är det roligt att fira det och kanske lite extra än en
vanlig helg. Som midsommar till exempel, klart man ska äta en stor god
middag med jordgubbstårta som efterrätt. Jag är inte förtjust i sill och allt
som hör till, men jag tycker ändå att sånt tillhör midsommar.

Grejen är den, att så många gör dom här helgerna så stora. Så förbannat
stora alltså. Liksom planerar allt i minsta detalj. Jag förstår inte sånt! Skulle
aldrig orka ha allt så nedskrivet i stort sätt, vad jag ska göra, vid vilken tid...
Jag är en människa som ALLTID tar dagen som den kommer. Jag gör det
jag känner för och hatar att planera. Självklart kommer jag inte på klockan
sju imorgonkväll att, fan det är ju midsommarafton, nu ska jag ut med mina
vänner. Hallå, lite framförhållning har jag ju. Jag är ju inte dum i huvudet,
men ni fattar! Redan förra helgen, och helgen innan det så visste en del vad
dom skulle göra imorgon. Men det är väl rätt bra ändå, vi människor är olika.
Nu vet ni iallafall, att jag planerar inte tre veckor innan vad jag ska göra bara
för att helgen innehåller en röd lördag som heter midsommardagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback