Överraskande bra

Filmen var faktiskt mycket bättre än jag trodde! Väldigt gripande redan från början.
Jag grät de första tio minutrerna av filmen på grund av att det var så vackert och
sorgligt. De var nämligen ett par som skulle göra slut med som liksom inte kunde
dras ifrån varandra på riktigt. Åh, det går inte att förklara! Men vackert var det och
mycket känslor förmedlades på en och samma gång!

Dead heat är en film från 2002. Bostonpolisen Pally LaMarr tvingas sluta och lockas
till kriminalitet av sin bror Ray. Men när Ray övertalar Pally att köpa en galopphäst börjar
problemen. Jockeyn Tony är skyldig en maffiaboss pengar och denne kräver att få hästen
som betalning för Tonys skuld. Men det tänker bröderna inte finna sig i. Chanserna att
överleva i kamp mot maffien är små. Men när ens dröm hotas måste man tänka stort...


Det absolut största pluset med filmen är att den bjöd på mycket action men ändå kärlek.
Jag bara älskar den blandningen, plus att den var spännande från början till slut. En riktigt
bra mix alltså som passar de flesta. Och vad är det vi brukar säga, riktig kärlek övervinner
allt!
Jag får väl iallafall avslöja att det är ett lyckligt slut?! Hatar nämligen trakiska slut, typ
att någon dör eller att världens gulligaste kärlekspar gör slut och skiljs åt..

Dead heat får 3,5 poäng av 5 möjliga!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback