En omedveten (nu medveten) bakteriekälla

Jag har tänk mycket på en sak den senaste tiden... Det är helt otroligt
vad bakterier och sånt skit som vi möter varje dag. I skolan, på jobbet,
i affärer, utomhus och så vidare. Ni förstår vad jag menar. Vart du än är
så finns det bakterier. Till och med hemma i ditt eget hem!!

Ett exempel är när du åker stadsbuss (som jag gör varje dag
i Norrköping)
Tänk hur många tusentals personer som har åkt med samma
buss och som har tagit i samma handtag som jag, eller suttit i samma säte. Och
inte minst värsta gamla gubben eller alkoholisten som inte duschat eller tvättat
händerna på 27 år.. Trots det så tänker vi människor inte mer på det när vi går
av bussen (inte de flesta iallafall) Vissa biter säkert på naglarna eller tar upp en
frukt med händerna och börjar mumsa i sig som om ingenting har hänt...

Eller om man befinner sig på en flygplats i ett annat land. Hur många
är det inte som har rest i drygt åtta timmar och sen börjar käka chips och slicka
bort saltet som blir kvar på fingrarna?!

... Ni förstår säkert ungefär vad jag menar. Att det är liksom småsaker
som egentligen inte är småsaker, utan saker som är enormt vidriga!!

Saker som vi kanske inte alltid tänker på, men som vi verkligen borde göra. Och
jag som är en person som väldigt lätt äcklas av människor och olika situationer
lägger säkert mer märke till det här än andra.

1. Jag delar aldrig vattenflaska med någon! Jag kan inte ens låta någon smaka
innehållet som jag har i min.
2. Jag hatar att gå på andras toaletter (alltså de folk jag inte känner) Jag håller
mig helst. I värsta fall håller jag mig tills jag kommer hem.
3. Jag avskyr när min tandborste står tillsammans med någon annans i en
mugg eller någonting. Jag får panik och tar en ny direkt.
4. Jag byter sängkläder en gång i veckan, annars kan jag inte sova.
5. Jag spyr på folk som lånar ut trosor och kalsonger till varandra.
6. Jag skulle aldrig kunna låna ut eller låna någons deodorant.

Det finns jättemånga saker som ja skulle kunna ta upp i det här
inlägget, liksom olika situationer.
För det finns faktiskt miljontals olika exempel...

Men en jävligt vidrig bakteriekälla är våra kära mobiltelefoner.
Och på den här fronten måste jag faktiskt erkänna att till och med jag själv är
vidrig!! Är du som jag, så har du med dig din mobil ÖVERALLT. Och då menar
jag  verkligen överallt. Alla, iallafall nästan alla ungdomar äger väl en mobiltelefon.
Och det är ju ingen hemlighet att mobilen och datorn är våra liv. Men tänk på
en sak.. Du har med dig din mobil överallt, lägger den på alla möjliga ställen,
slänger ner den i väskan eller i fickan och tar upp den och lägger tillbaks den
och så vidare. Ni känner igen er va? Man sms:ar, kollar klockan, lyssnar på
musik eller knäpper ett kort. Fatta att ha gått en hel dag i skolan eller på jobbet
och ha slängt fram och tillbaka med mobilen och så VIPPS ligger den bredvid
dig i sängen på kvällen när du ska sova....

Just nu vill jag spy på min telefon.
Men det ska jag inte göra, för
utan min mobil så skulle jag aldrig klara mig. Min mobil är mitt liv, samtidigt
som den är en jävligt vidrig bakteriekälla...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback