Ibland är det förjävligt att pendla

Ni kanske tycker att jag ska vara glad just nu, och det tycker jag också,
egentligen.
Sista lektionen idag är svenska, och när vi kom till lektionen sa
vår svenskalärare ; "Idag får ni arbeta på valfri plats" Hela klassen jublade,
förutom jag... Det går inget tåg fören halv tre. Alla har gått hem. Jag är ensam.

Det är det värsta med att pendla och ha långt hem. Jag har aldrig tyckt om
det här med tider hit och dit. Jag suger på att passa tider och rätta mig efter
det hela tiden. Dock så har jag blivit mycket bättre mot hur jag var förut.
Och jag har faktiskt tänkt på en sak, jag pendlar fyra timmar om dagen. Det
tar två timmar för mig att komma till skolan, och två timmar innan jag kommer hem..

Men jag klagar inte, utan klarar mig faktiskt riktigt bra. Men när man tänker
efter så kan jag knappt förstå det själv. Jag får sluta tänka efter helt enkelt. Haha!!

Idag är jag hemma i Vingåker klockan 16 och då ska jag simma med Julia.
Ska bli mysigt och skönt att simma och bubbla bubbelpol, men framförallt ska
det bli skitroligt att umgås med Julia. Det var ett tag sen! Ett bra tag sen..

Tiden går ju rätt fort ändå.
Snart är klockan halv tre.
Men jag hatar att vänta. Jag verkligen hatar det.



» asse

grattis välkommen till min värld, haha

2009-05-14 // 19:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback