Dukoral - Ett spyfärdigt hjälpmedel

Sitter i pappa och Anne-Elises soffa och har precis druckit min andra (och sista) dos av Dukoral. Tack och lov för det! För fyfan vad äckligt det är. Så sjukt svårt och förstå. Eller så är det jag som är mesig, som Anne-Elise säger? ;) Haha! Hur som helst,  Dukoral är en magmedicin som man bör dricka innan man åker till Thailand så man  slipper ha diarrè som sprutar 24 timmar om dygnet. Så ni som har varit där, förstår  vad det är för äcklig dricka jag sitter och skriver om. (Förhoppningsvis iallafall, om ni inte varit dumma och struntat i den)


Jag ser framför mig hur det skulle se ut ifall jag hade skippat medicinen. Haha, att behöva pinas och sitta inne på toaletten medan alla andra ligger vid poolen och solar, dricker drinkar och äter glass. Kan ni tänka er tanken? Man skulle ju inte hinna mer än att duscha och klä på sig innan det är dags för ett toalettbesök gen. Tänk vad
mycket man skulle gå miste om! Herrejeeeesus, ärligt talat.

Jag har konstaterat att det är värt detta! Men urk så äckligt det är!!!!
Är det någon som vet vad jag menar? Isåfall tycker jag synd om er :) Usch verkligen.



» Sara

Jag har vart där två gånger och har aldrig druckit de :) har aldrig fått problem! :))

2009-11-26 // 19:35:10

Superbra jobbat! Det gick ju mycket, mycket snabbare den här gången! Jag är stolt!!!

2009-11-26 // 20:04:04
» ellen

jag fick besöka toaletten även fast jag

drack det där, och det var inte kul! "/

2009-11-26 // 22:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback