Jag ger er ett magiskt recept

GUD så kallt det är ute nu! Det är verkligen äckligt kallt. Fan, på mornarna står folk och skrapar is från bilarna. Det är deprimerande! Ge mig sommar!

Skoldagen har gått bra trots min otroliga trötthet. Jag har sprungit runt i myskläder och håret mitt på huvudet i en slarvig toffs. Är man trött så är man.

Nu ska jag sätta igång med maten som min älskling tydligen längtat efter! Och det har jag också gjort. Vi ska äta lasagne idag och till det ska vi göra en grönsallad! Slänger in receptet så får ni chansen att testa det ni också! Underbart, ljuvligt gott!


4 portioner


Du behöver:
400 g nötfärs
2 vitlöksklyftor
1 msk olja
2 msk tomatpuré
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm svartpeppar
500 g KESO cottage cheese grillad paprika
1 dl svarta oliver (urkärnade)
6 lasagneplattor, fullkorn
2 dl riven ost
Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Skala och hacka lök och vitlök. Bryn färs och lök i olja i
en stekpanna. Rör i tomatkross, tomatpuré, smulad buljongtärning och svartpeppar.
Låt såsen koka upp. Rör i cottage cheese och oliver. Varva sås och lasagneplattor i
en smord, ugnssäker form. Strö över osten. Grädda i mitten av ugnen i ca. 30 minuter.
Servera med sallad!


(Jag skippar oliverna tack vare att det är det värsta jag vet)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback