Stegen för hållbara och fina naglar

I alla tider har jag bitit på mina naglar och inte brytt mig ett skit om hur dom ser ut. Men det är faktiskt så, att naglarna är bland det första vi lägger märke till hos en person. Visste ni det?

Att bita på naglarna har varit som ett beroende för mig och jag har haft jättesvårt att sluta. Det har liksom inte gått och min riktiga vilja har aldrig funnits, förrän nu det senaste halvåret. Jag gav mig fasen på att jag skulle kunna sluta och faktiskt också kunna få drömnaglar en gång i tiden. För jag tycker ju att det är fint med naglar, egentligen. Det är ju bara orken och viljan som aldrig funnits där...

Men nu har den kommit och jag kämpar för att hålla mina naglar fina och inte få tillbaka det där jobbiga suget som vill bita sönder dom tills det gör ont. Kommer ni ihåg mitt Mirakel-Kit från Depend som jag köpte för ett tag sen? Det hjälper
faktiskt, om man använder det effektivt och följer anvisningarna ordentligt.


Jag tänkte tipsa er som vill stärka era naglar och göra dom fina, hur jag gör när jag tar hand om mina!! Here you are! (Dessa produkter som jag kommer att visa er nu kommer från Depends Mirakel-Kit)

1: Förbered med att tvätta händerna ordentligt och ta bort eventuellt lack med t.ex. Depends Nagellackremover. Ta sedan fram alla produkter du behöver.

2: Fila naglarna till önskad längd och form.

3: Fyll upp en skål med varmt vatten och håll fingrarna i det i ungefär 3-4 minuter. Du mjukar upp nagelbanden.


4: Applicera Nagel-och nagelbandsrengöring på nagelbanden och nedre delen av nageln om det finns hudrester där.


Detta är den viktigaste produkten för att uppnå en god nagelkvalité. Tar effektivt bort döda hudceller i området kring nagelbanden. Detta ökar syretillförseln som därmed påskyndar nageltillväxten och förbättrar dess
kvalitè.
Låt verka 2-5 minuter.

5:
Rengör nagelbanden och naglarna noggrant med nagelborsten


6: Avsluta borstningen under rinnande varmt vatten!


7: Använd manikyrpinnen för att, mycket försiktigt, "putta" tillbaka nagelbanden.Har du vita hud-beläggningar vid nagelroten tar du bort dom med hjälp av manikyrpinnen.



8: Applicera Myroljan på nagel, nagelband och under nageltoppen, massera någon minut. Myroljan ger en intensiv vård till naglar som är torra, flisar sig, lätt spricker eller är mjuka. Återuppbygger och ger näring till nageln. Hjälper till att binda
samman nagelplattorna så att naglarna blir starkare, flexibla och växer snabbare.


9: Applicera Nagelbandscreme på nagelbanden och massera några minuter. Cremen vårdar och påskyndar uppbyggnaden av spruckna, torra eller skadade nagelband.



10: Avsluta behandlingen med att smörja in händerna med handcreme och låt verka utan att använda händerna i ungefär 15 minuter.

11: Lacka sedan naglarna med valfritt lack!!


Sammanfattning och värt att tänka på:
- Nagelvård går inte på 5 minuter, utan tar tid.
- Nagelvård är en kombination av olika produkter som ger det optimal resultatet.
- Rengöringen med Nagel- och nagelbandsrengöring gör du var fjortonde dag.
- Myrolja, Nagelbandscreme och Handcreme använder du varje kväll fram till önskat resultat uppnås.
- Ha tålamod, det lönar sig!!


Kul tips! Jag har startat ett projekt i att få mina små skrumpna naglar att växa och bli fina. Använder allt utom rengöringskräm. Det får jag ta och köpa då :)

2012-04-02 // 14:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback