Måndagskväll igen

Gårdagen här hemma med allt fix och trix gick jättebra! Det finns dock ett
minus (som faktiskt gäller alla dagar) och det är att det är för få timmar på dygnet.
Shit alltså, jag fattar inte hur fort allting går hela tiden. Vipps, så är klockan sju på
kvällen liksom..

Vår lägenhet kommer iallafall att bli hur fin som helst när vi är klara med våra
önskningar hit och dit. Känner redan nu att den är mer än top notch!! Underbart!

Idag är det måndag vilket innebär att jag har haft praiktik hela dagen.
Har haft fem kunder idag: Mormor Birgit, Pappa, Farmor, Johan och Micke och alla har
bestått av klippningar. Ingen färgning idag inte. Men det gör ingenting, det är ju
skitkul och klippa och jag känner verkligen hur jag har utvecklats!! Resultatet blir
bara bättre och bättre för varje klippning jag utför och jag har börjat jobba en del på
tiden. Dvs, jag tävlar med mig själv att klara en klippning på 30-35 minuter vilket jag
också lyckas med! Det är verkligen så roligt och jag älskar yrket! Jag är säker på att
jag valt rätt och att alla timmar jag lägger ner på resor, plugg, träning och teori är så
mycket värt!! Jag ångrar ingenting vad det gäller  frisörutbildningen. I just love it!!

Nu ska jag inte skryta om mig själv mer utan återgå till dagen. Efter praktiken
for jag hem en snabbis och slängde i mig en banan. Sedan kom Anne-Elise med min
nya superfina bil som jag övningskör i och vi åkte in till Katrineholm, till trafikskolan
och  bokade lite tider och sånt. Det drar ihop sig, nu blir det allvar!! Om sisådär två
veckor ska jag köra med trafikskolan och sedan gå teorilektionerna. Inte för att skryta
om mig själv, men jag är inte  bara en jävel på att klippa och färga hår, jag kör även
bil jäkligt bra! ;)


Dags att ta disken
Tjing!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback