Torsdagssysslor

Dagarna är så sega när man bara ligger hemma och inte
gör ett skit. Återigen, jag förstår mig inte på folk som väljer att
leva arbetslösa. Jag blir psyk av att ligga ensam hemma en dag
för fasiken! Det kan ju inte vara nyttigt alltså..

Vad gör jag annars? Irriterar mig på mannen som klipper gräset
här utanför. Jag överdriver inte nu när jag säger att jag tippar
på att han kör minst i 50km/h med den där ruttna gamla åk-
gräsklipparen! Och han är ju knäpp, han saktar liskom inte ner
i kurvorna utan han gasar och kör samtidigt som jag kan se i
hans ögon hur han sitter och eltar "Jag hatar mitt jobb, jag
hatar mitt jobb. Ta mig härifrån"
Ja ni, alla har det inte lätt..
Har man inte dödsproblem med magen så hatar man sitt jobb!

Jag och min dödsjobbiga mage ligger i sängen och sorterar
bilderna som jag har framkallat och som ska sättas in i ett
album där jag ska skriva bredvid varje bild. Hör ni vad vuxen
och duktig jag lät? Nej men hallå, bilder som man tar genom
livet har en stor betydelse som väcker minnen. Om 50 år vill
jag kunna titta tillbaka på bilderna och le, minnas och sakna!!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback