Dålig nattssömn

Trots att inte allt i mit liv är perfekt (INGEN har ett perfekt liv, så jag måste lära mig att leva med det på något sätt) och trots att jag knappt har kunnat sova på hela natten, så ska jag försöka göra det absolut bästa av allt. Frågan är bara hur, vad som är det bästa sättet (?!) Det är nu jag skulle behöva er... Mina älskade, mitt kött och blod.  Era råd, er kärlek, er hjälp.

Jag tycker att livet är skrämmande på många sätt. För det första så år folk runt och hatar varandra och bråkar om någonting som egentligen bottnar i ett missförstånd, skitsnack från någon annan eller helt enkelt någonting annat. VARFÖR försöker man inte lösa det istället för att gå runt och HATA, VARA ARG, FORTSÄTTA SNACKA SKIT bla bla bla...?! Varför? Och HUR kan en människa gå och snacka skit, göra om historier och förvränga sanningen bara för att göra det "bättre" för sig själv?! På någon annans bekostnad. Varför? Och HUR kan man sova på nätterna när man gör någonting sånt? Hur kan man se på sig själv i spegeln och inte få ont i magen och må illa?! Jag fattar inte. Det är totalt obegripligt.

Många som jag har pratat med säger att det handlar om avudsjuka.
Det vet jag att det gör, men frågan är bara hur långt det ska behöva gå? Ni fattar inte, livet är så jävla kort! Varför slösa bort det på ett sånt här sätt? Det är fullt realistiskt att jag skule kunna bli dödssjuk igen, eller att man är med om en bilolycka, får cancer eller någon annan sjukdom.. Skulle vi inte då ångra oss som in i helvete, på VAD vi la vår energi på, och att vi varit så sjukt dåliga på att ge kärlek, visa repekt, skratta och vara glada?! För är en dödlig sjukdom ett faktum, ja då är den det, det finns ingenting och göra.

Tänk på två saker allihopa:

- Livet är otroligt kort för att slösa bort på sådana här saker. Njut istället, ta vara på dom du älskar och skydda dom med hela ditt hjärta från allt det onda som finns där ute.

-  Sanningen kommer alltid fram på ett eller annat sätt, så att snacka skit och göra om historier är meningslöst.

Inte trode jag att livet var så svårt när jag var liten, då vi sprang runt i huset och lekte, då min största sorg var att favorittröjan till min docka Lisa var borta eller att alla inte ville vara med och spela bandy på tomten...

Man ska vara glad, vara fylld med kärlek och energ! Man ska skratta och njuta gott av livet. Inte ska man leva i en bubbla, med tusentals frågor som man vill ha svar på. Med all hjälp som jag har fått har jag faktiskt bara två frågor kvar... Men dom behåller jag för mig själv, iallafall i det här sammanhanget.


Somsagt, man ska vara gla'



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback