Jag fick igång den

Efter många timmar, svordommar, slag i bordet, irriterande stunder och uppdateringar så har jag nu fått igång  min gamla, sega dator. Haha, fyfan vilket jobb det har varit.

Nu sitter jag alltså och bloggar ifrån min gamla stationära dator som jag fick av pappa för..... vad kan det vara (?).... 7-8 år sen? Mer? Jag vet inte. Rätta mig pappa, hehe! Min och Simons söta, lilla bärbara dator är inne på lagning och kommer ínte att vara klar förrän om minst tre veckor. Känns lite segt. Huvudsaken är att jag faktiskt fick igång den här, efter mycket om och men, för då har jag iallafall någonting att blogga och surfa ifrån.

Har hittat en hel del gamla bilder som väcker massor med känslor.
Både bra, underbara och dåliga såklart. Tänkte slänga in ett litet smakprov här. Enjoiy:


Det här var en skitrolig kväll med bästa Hanna. I början på 2006. MEN, kvällen/natten
slutade i katastrof, och jag får så otroligt mycket blandade känslor i min kropp när jag
tänker tillbaka. Det har inte med Hanna och göra, det som hände, utan någonting helt
annat. Do you remember, Hanna? ♥


Jag och min dåvarande granne, väldigt nära vän och gjädjespridare. Bilden är tagen 2006/08/19


Vår första "pussbild" ever :) Tagen i skolan i början av 2006

Bilden är tagen på min första "semester" utan någon av mina föräldrar. Här är vi i Göteborg
tillsammans med Simons pappa och hans syskon. Måste ha varit sommaren 2006.


Jag och min bästa vän, då vi hade börjat sjuan på Vidåkersskolan och var två riktiga busar
som gjorde allt som man inte skulle göra, HAHA.


Jag och min dåvarande klasskamrat, Michaela.


Bilden är tagen i Mallorca, år 2006.


Nykära, SMÅ, lyckliga och redan då visste vi att vi var menade för varandra. Förresten,
någon som minns hur sjukt nöjd jag var över mina byxor?! HAHA, jag älskade dom!


Jag fyller 15 år, tjejerna är hemma hos mif och äter tårta.


Storasyster Therese på min födelsedag, med älskade Freja i magen.

Nu fick nu se ett mycket litet smakprov. Jag tippar på att jag har ca 3000 bilder från förr, här på datorn, om inte mer. Skulle vilja lägga upp och visa hur mycket som helst, men jag har inte ritkigt tid. Dessutom så är det så himla svårt och återberätta allt och få med dom rätta känslorna när man ser tillbaka. Jag tycker faktiskt att man inte ska ändra minnena från förr, det vill säga, att man ser dom från fel vinkel. Vet inte hur jag ska förklara, men jag älskar att titta tillbaka och minnas iallafall.

Är otroligt glad att jag har tagit så mycket kort som jag faktiskt har, under mitt liv. Jag gör det ju fortfarande. Mer eller mindre varje dag. Det är viktigt tycker jag, för om några år kommer jag att tacka mig själv, än en gång, att jag fotat så mycket.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback