"Önska dig vad du vill"

Det börjar dra ihop sig - Om 9 dagar fyller jag 18 år. Min familj och mina nära och kära börjar bli lite stressade då jag inte vet vad jag önskar mig. Men jag tycker det är så svårt, att komma på vad man vill ha. Just nu känner jag faktiskt också att det finns så mycket annat än materiella ting som man vill ha. Jag till exempel, skulle kunna önska mig fred på jorden, att alla våldtäcksmän, mördare, pedofiler och kvinnomisshandlare dör ut, att alla komplex som finn hos oss tjejer försvinner, att alla sjukdommar som finns i vår värld bara försvinner och att alla är snälla mot varandra och tar vara på det som man faktiskt har.

Men, man kan ju inte alltid få som man vill. Det är ju det som är det "fina" i det här med och önska sig, man vet ju aldrig vad man får. Det är som mamma och pappa alltid har sagt, enda sen jag var liten: "Man får önska sig precis vad man vill, men det är ju inte säkert att man får det" och det är ju sant, det stämmer ju. Ingen skulle kunna tillfredsställa mina önskningar som jag nämnde nyss, det vet jag ju.

Hur som helst, så ska jag tillbringa den här dagen med att sitta och komma på vad jag önskar mig till min 18års-dag. Men tycker inte ni också att det är svårt med sådant här - Att önska sig presenter? Det finns ju somsagt så mycket man vill ha...




» Mamma

Rosa...rosa...rosa, bara det är rosa, eller hur??? ;)

Kram mamma

2010-08-21 // 14:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback