The last week

Nu har den sista veckan av mitt sista sommarlov börjat. Jag måste faktiskt erkänna att jag bara ser på det på ett mycket positivt sätt.

1. Det ska bli skönt att komma igång med alla rutiner igen. Att sova bort halva dagarna, ligga och käka onyttigheter varje dag, inte ha några tider att passa och allt det där, är inte alls roligt i längden. Jag är helt bombis på att en människa mår bra av vardagliga rutiner, tider att passa, osv.

2. Om bara 10 månader är det slut för gott. Då står jag på salongen och jobbar, dag ut och dag in och har all tid i världen att lägga all min energi åt det jag brinner för - frisöryrket. Jag längtar så jag spricker! Därför ska jag se framåt, räkna ner månaderna, veckorna och dagarna, dom stunderna då jag känner att skolan suger. För jag vet, det sista året kommer att gå så fort!!

Visst brukar man alltid känna och tänka: "Vart fan tog mitt sommarlov vägen?! Det gick ju så fort". Men det här året känner jag inte alls så, utan lite tvärtom. Jag har haft all tid i världen att samla nya krafter, bara slappat och tagit det lugnt, hunnit gjort det som jag velat göra och kopplat bort allt som har med skolan och göra, vilket annars kan vara väldigt svårt tycker jag. Jag har haft det riktigt avkopplande då jag tackade nej till sommarjobb och jag känner helt klart att jag gjorde rätt val. Nu har jag så sjukt mycket energi laddad i mig och jag ska lägga den på skolan, på det sista skolåret i hela mitt liv.










































































 

 

Vad har jag mer gjort då, som jag inte har med på bild? Det här är ju liksom bara en liten del av min sommar. Jag har festat, hängt med kompisar, varit ute och ätit, shoppat, klippt och färgat en del och massor med härliga saker! Min sommar har varit väldigt bra. Kan dock tycka att vädret har varit väldigt tråkigt den senaste månaden....




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback