Sammanfattning av 2010

Tänk er, nu är det bara två dagar kvar till nyårsafton. Det är bara två dagar kvar av 2010 sen börjar ett nytt år igen. Vad fort det har gått!!

Här kommer en liten sammanfattning av hur mitt år 2010 sett ut:


Den 1:a januari vaknade jag upp tillsammans med Simon hemma i lägenheten. Klockan var mycket kommer jag ihåg, då vi hade varit uppe hela natten och firat in det nya året tillsammans med Pontus och Jennifer. Sedan flöt dagarna på....

På tal om Pontus och Jennifer. Vi drog iväg från lilla Vingåker och åkte till IKEA och Marieberg och shoppade. Efter en heldag med shopping och annat skoj åkte vi hem till oss och lagade middag, drack vin och spelade spel. Klockan halv tre på natten var vi övertrötta och fick för oss att ta cambilder. Här får ni en smygtitt på det, haha:



Jag var rödhårig (fan så snyggt det var egentligen!!!!) och hade en mysig (men kall!!) eftermiddag utomhus tillsammans med syssling Josefin:




Det var för övrigt samma kväll som vi tog bilder till min nuvarande header (som jag bara MÅSTE byta ut till en ny!!! Josefin, I need your help! NOW!!) och här är min favoritbild av de vi tog:



Jag var med Jessika hem till Mjölby där vi bytte om och blev som barn igen. Ni har sett dom här bilderna förut, men nu får ni se dom ännu en gång:




Januari var en av de tuffa månaderna i skolan. Det berodde på att tågen hela tiden krånglade vilket ledde till att jag ofta blev jättesen till skolan OCH att jag kom hem vid sju på kvällarna... Men jag var duktig som fan, jag gick up varje dag trots att jag visste hur det var. Det är jag stolt över!! Skulle jag aldrig göra idag, hahaa!!






Även under februari månad var det ett helvete att ta sig till skolan. Men på den tiden var jag positiv som fan, go och gla' så jag gick upp halv fem på nätterna, med ett leende på läpparna och tog mig igenom skiten, varje dag, dag in och dag ut:


Jag tröttnade på mitt hår och skaffade mig en ny frisyr:



Jag tvingades sätta i tandställning igen då mina tänder flyttade på sig och blev snea och fula... Det var jättejobbigt att gå igenom tandställningsskiten igen då jag hade haft tandställning i nästan 3 år året innan. Är hur som helst glad att jag pinade mig igenom skiten en gång till, för titta så fula dom blev när dom började förflytta sig i käften på mig:



Jag festade me härliga vänner men en av festkvällarna så såg jag ut SÅHÄR på alla bilder som togs. Varför?:



Vi hade förjävla mycket snö ett tag:




Jag trivdes faktiskt i min nya frisyr. Jag saknar att ha lugg ibland.....:



Jag och Simon gick och bowlade en eftermiddag. Ni kan ju gissa vem som vann!! Jag såklart!!!







Simon fyllde 20 och jag överraskade honom med frukost på sängen. Jag skärde allting i hjärtan, ser ni? Hehe:



Jag tröttnade på mitt knallröda hår och färgade det brunt:



Jag festade lite och här är en av mina "partyoutfits":




En marsoutfit:







Jag kom tillbaka igen efter en liten bloggpaus. Och här är två bilder, tagna innan jag ska gå till praktiken:




Jag var en del i skolan såklart och övade på lite olika frisyrer:



Jessika var med mig hem till Vingåker och vi hade det skitkul! Vi fick för oss att ta med oss två grabbar, dra ut och grilla korv och hitta på tokheter. Och när vi får för oss någonting så fullföljer vi det alltid:





Jag och Simon orkade inte laga middag så vi drog ut och åt på stan istället:






I början av maj hade jag och Simon lördagsmys tillsammans med Pontus och Jennifer. Här har vi tagit på oss myskläder och tar en "pussbild" innan vi åker iväg:



Jag tillbringade såklart en hel del tid i skolan tillsammans med världens bästa brud:



På tal om världens bästa brud... Hon hängde med mig hem en helg och vi styrde upp med förfest hemma hos mig innan vi drog upp till parken och dansade loss:






Jag och Simon fick ett ryck och beställde en utlandsresa. Två dagar senare bar det iväg till Grekland - Karpathos. Det var en underbar upplevelse och vecka ska jag meddela er. Bjuder på en bild på vår strand:



Hemma i Sverige handlade jag två underbara sommarklänningar:




Pappa och Anne-Elise köpte ett nytt hus och där spenderade vi en del tid:






Det blev äntligen sommar! Ljusa dagar, solstrålar som värmer, klarblå himmel och kanske det bästa av allt - ledighet från skolan! Jag låter denna månads bilder få tala för sig själva. Juni var en underbar månad på alla sätt och vis.













Juli var också en unerbar månad. Jag njöt som fan av livet, hade inga tider att passa eller så, utan jag bara va. Det behövde verkligen!! Här är två bilder från en mysig dag i Vialabadet tillsammans med Josefin:

 

Här är en bild på mig, tagen precis innan jag ska gå bort till Joan's i Vingåker och luncha med min bror:

 

 

Jag skulle hem till Jessika i Mjölby men jag visste inte vad jag skulle packa med mig utan det hela slutade med att jag gjorde en packlista:

 

 

Jag, Anne-Elise och Isabell åkte till smultronstället och åt glass:

 

 

 

 

Hängde i Stockholm med bland annat den här bruden för en dag:

 

 

Jag blev väldigt ljushårig:

 

 

En augustioutfit:

 

 

En dag ute i Nerstugan (pappas nya hus!):

 

 

En annan outfit:

 

 

En av alla fikastunder på stan i Norrköping:

 

 

Det var min tur att fylla 18 barre och jag styrde upp med fest! Det blev så jävla lyckat och jag glömmer det aldrig. Här är två favvobilder från kvällen:

 

 

Och så blev det min födelsedag - 30 augusti. Den var helt underbar! Bäst hittils i livet, helt klart:

 

 

 

Myste lite hemma hos mamma:

 

 

Jag, Simon, Jennifer och Pontus hade en liten kräftskiva ihop hemma hos oss:

 

 

Jag klarade uppskrivningen och fick överraskningar av pojkvännen:

 

 

En vecka senare klarade jag uppkörningen och då hade jag mitt efterlängtade körkort:

 

 

 

 

Jag saknade mitt mörka hår, så med Simons hjälp färgade jag bot det ljusa håret:

En oktoberoutfit:



Jag såg Magnus Ugglas revyr på Chinateatern i Stockholm. Föreställningen var grym!!

 

 

 

Hämtade lilltjejen på dagis och hade världens härligaste eftermiddag med henne här hemma:

 

 

Flyttade från Vingåker, in till Katrineholm tillsammans med Simon. Vi fick nya tapeter i vardagsrummet  och sovrummet:

 

 

Jag och Simon firade 5 underbara år tillsammans:

 

 

 

 

 

Det här är bara en liten del av året som ni förstår. I det stora hela är jag väldigt nöjd med 2010. Självklart ser jag fram emot ett nytt år med nya möjligheter! Det jag ser mest fram emot just nu, det är studenten - Att få gå ut skolan, lämna skiten bakom sig och börja jobba med det jag älskar! Det ska bli så härligt. Tiden går fort, snart är jag där...

 

 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback