From my heart...

Sitter här i soffan, med en filt om mig och tänker tillbaka på året som gått. Det har gått så fort, samtidigt som det har hänt så himla mycket. Även mycket nytt, saker som jag aldrig varit med om eller upplevt tidigare i mitt liv. När jag sitter här och blickar tillbaka så kommer det givetvis både positiva OCH negativa minnen upp i huvudet.

I det stora hela så är jag nöjd med året. Det som har hänt har ju fört mig hit, hit jag är idag och jag har förstått att allting som händer, sker av en anledning. Jag har ingen "nyårslöfteslista" nedskriven som innehåller löften som: "Jag ska börja träna, inte äta godis i veckorna, inte småäta och bli fet" för sånt tycker jag är så himla ovärt att leva efter. Det är väl ingen big deal vad man äter eller hur ofta man tränar? För mig har det ingen betydelse alls egentligen, men ni som känner mig vet redan det...

Jag tycker att ens nyårslöften ska vara lite mer betydelsefulla och som betyder att man hela tiden vill bli en bättre medmänniska. DET är vad jag tycker är betydelsefullt! Jag har ingen lista där jag har skrivit ner mina nyårslöften på, utan dom finns inom mig och det är det viktigaste. Jag har lovat mig själv att jag från och med imorgon ska jobba stenhårt med vissa saker som jag tycker är nödvändiga för mig och mina nära och kära.

Jag ska t.ex. försöka sluta analysera och älta i saker som gör mig upprörd. Men det är ju någonting som vi alla tjejer är bra på. Eller hur? Fan vad jobbigt det är. Det som har hänt, har hänt och jag måste lära mig att acceptera det. What doesn’t kill you only makes you stronger!

Vad mer då? Jag ska sluta vara så jäkla godtrogen och börja acceptera det att alla människor är inte goda medmänniskor. Det finns människor som är falska och som gör allt för egen vinnings skull. Jag vet det nu. Jag har fått det bevisat ganska så många gånger i år. Och vad gör man med sådana människor? Jo, man rensar bort dom från sitt liv och ber en bön och hoppas att de dör i helvetet.

Jag ska år 2011 se charmen i att allting tar sin tid. Det har jag inte gjort tidigare. Jag vill hela tiden att allting ska bli klart och/eller ske på en gång! Jag har alltid fått panik när jag tycker att saker tar för lång tid vilket har lett till att jag blivit en riktig bitterfitta. Min stackars pojkvän är duktig som står ut med mig. Det kan inte vara kul att hela tiden ha en stressad tjej och som lätt bli irriterad och arg. Jag måste bli lite mer som han - Lugn och lite mer oberörd av saker som inte blir som man tänkt sig.

Jag har alltid varit en tjej som inte tar åt sig skit i onödan.
Men jag ska bli ännu bättre! Jag ska bli som "en gås som får vatten över sig" - Det bara rinner av. Jag ska inte låta vem som helst komma innanför min mur och det är för att mitt liv är värdefullt och jag vill inte att en enda idiot till ska ta del av det.

_________________________________________________________________________________________

Jag har under året lärt mig att det finns så mycket viktigare saker än pengar, nya kläder varje dag och andra materiella ting.
Vad fan är pengar egentligen? Vem bryr sig om pengar? Pengar och materiella ting är inte värt ett skit för mig. Vet ni vad som betyder? Min familj, min pojkvän och mina vänner. För mig betyder det allt att jag ens lever, att jag är frisk och har en bra hälsa. Jag har varit nära döden, jag vet hur det är. Det är ett rent helvete. Jag vet att jag, efter allt detta, har blivit en bra förmedlare till mina nära och kära. Jag vet att jag har hjälp många av de jag älskar att ta sig upp från botten. Jag vet att jag har fått många av mina nära och kära, att förstå vad det är som är det viktigaste här i livet. Jag är så jäkla glad för att jag har lyckats med det. Jag blir så rörd när dessa underbara människor kommer och tackar mig. Jag är så otroligt glad för att jag har lärt mig vad det är som är viktigt här i livet. Jag önskar att alla människor lär sig det en vacker dag, tänk vad annorlunda allting skulle vara då.

Imorgon börjar år 2011. Det är mycket som kommer hända det kommande året och en av de saker jag ser mest fram emot är att JAG TAR STUDENTEN!!! Det kommer att vara så jävla stort för mig. Jag kommer att bli så lättad. Jag ska vara så jävla full hela den dagen, jag ska skrika tills jag tappar rösten, jag ska dansa tillsammans med Jessika hela natten och jag ska glida omkring i världens finaste klänning och skyhöga klackar. Jag ska hoppa av glädjen att veta - Jag ska aldrig mer till skolan. Jag ska aldrig mer plugga! Jag ska aldrig aldrig aldrig aldrig mer............ (Stoppar där, haha!!)

Detta kommer vara en av mina drivkrafter till att kämpa på den sista terminen i skolan. Jag ska göra allt för sista gången och sedan börjar arbetslivet som frisör. Snacka om att jag längtar!!

Till sist: Gott nytt år alla vänner!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback