Är det taskigt att sätta han på prov?

Fan, hörreni, det är ju Alla hjärtans dag på söndag. Vår mest kärleksfyllda dag någonsin då folk lägger pengar på varandra och kanske gullar lite extra? Vad vet jag!? Jag gullar och ger kärlek hela tiden till mina nära och kära, inte bara på Alla hjärtans dag utan det är ju bara dagen då man gör det där lilla extra. Kanske äter mat tillsammans eller skickar iväg ett gulligt sms. För mig är presenter - materiella ting - överskattat och så ovärt, egentligen. Jag vill hellre ha en kram eller massor med gulliga sms eller kärleksförklaringar på annat sätt, där människor berättar varför jag är bra och varför dom älskar mig och så vidare. Så utnyttjar iallafall jag den här dagen som bara är en gång om året. Men visst köper jag något gulligt till min pojkvän, det är inte det jag menar. Men jag tycker bara att alla dom här "större" grejerna är så ovärda på Alla hjärtans dag. Jag finner ingen anledning att gå runt och köpa presenter för flera hundra till var och varannan människa. Usch nej, det vinner ju handeln massor på. Haha!!

Det jag ville komma fram till med detta inlägg är att jag tänker sätta min man på prov - Se om han kommer ihåg Alla hjärtans dag utan att jag påminner honom som jag alltid gör annars. Eller påminner och påminner, det är väl fel ordval. Det jag menar är att jag alltid ska förbereda i god tid inför lite "större" eller speciella tillfällen. Jag är sån som gärna har sådana saker lite planerat, men detta år ska jag knipa munnen och ge honom en ärlig chans att överraska mig, för det kommer han verkligen göra ifall han kommer ihåg att det är den 14:e februari som det gäller att skämma bort mig med massor med kärlek!! ♥ Hihi! Det här blir spännande. Jag ska verkligen försöka att INTE ta upp Alla hjärtans dag hemma hos oss detta år, hehe. Nu får han sköta det här och jag är så förväntansfull ;)




Vad tycker ni om Alla hjärtans dag? Hur firar ni den? Och det roligaste av allt - Tror ni att Simon kommer att komma ihåg den här dagen...?



Just det ja :D haha

2010-02-09 // 18:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback