En läsarfråga

Sminkar du dig varje dag, isf varför? :)

Svar: Haha jag?! Inte direkt om jag så säger! Långt därifrån. Jag har i stort sätt aldrig smink när jag är i skolan (vilket är mer än 70 % av all min tid, känns det som) och på helgerna så är jag oftast så trött och slut, att jag inte ens vet vad ordet smink betyder. Haha! Nej men allvarligt, jag sminkar mig inte varje dag utan jag sminkar mig när jag känner att jag har tid, ork och lust och det är absolut inte när jag ska till skolan. Iofs så brukar jag slänga på mig lite smink vissa fredagar, och detta enbart för att vi har kundpass i skolan, och då kan det vara skönt och känna sig lite pigg(are)!

Varför jag inte sminkar mig varje dag beror på att jag känner mig helt enkelt snygg utan en massa kladd i ansiktet och sen så hinner jag inte på mornarna då jag har viktiga buss- och tågtider att passa. En människa som redan är fylld med en massa skönhet behöver inte slänga på sig ett nytt ansikte för att bli snygg, utan är redan snyggast på jorden, bara av att vara sig själv ;) Hehe!!

När jag väl finner tid så sminkar jag mig enbart för att jag tycker att det är så otroligt roligt! Jag älskar olika ögonskuggor, borstar, läppstift, kajalpennor och mascara. För och inte tala om hur mycket jag älskar att fixa mitt hår med massor av tupering, spray och hårnålar. Alla smink och hårprylar ser jag som ett intresse, inte som ett "måste" för att känna mig som en människa. För en fin och bra människa, det är jag som jag är, och allra bäst helt osminkad och bara med en slarvig toffs mitt på huvudet ♥


En sminkad Jenny


En osminkad Jenny



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback