Jag har tänkt på en sak..

..Varför är det männen som kör bilen när han och en kvinna åker, i 99 av 100 fall? Seriöst alltså. Har inte ni också tänkt på det? Det är som ett mode, att männen ska köra, och kvinnorna ska sitta bredvid. Eller är det jag som är helt ute och cyklar? Jag kan knappt komma på gånger då jag sett kvinnan köra, och mannen sitta bredvid. Varför är det så? Så vill inte jag ha det!! Ser männen ner på oss kvinnor, kan inte vi köra lika bra?

Jag funderar alltså... Jag vill ha ett svar. Varför är det såhär?


» moa

grymmare när tjejer kör! de ska jag göra iaf :) haha ne men du har nog en poäng där.. killarna kanske känner sig säkrare när dom själva kör eller något.

2010-02-28 // 16:09:30
» lolen

Du är inte för jämställdhet mellan könen.

Om du var det så skulle du inte bry dig om något så radikalt som vem som kör en bil!



Det är du som ser ner på männen samt har en skev världsbild!

2010-02-28 // 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback