Lördagsfunderingar

Vad fan ska man hitta på ikväll då? Vad fan KAN man hitta på när det är vinter? Iskallt och mörkt samt proppfullt med snö överallt! Kul, jävligt kul. Det är ju inte direkt så lockande att gå ut med en massa vänner och leva livet på samma sätt som det är en sommarkväll, och till och med natt! Eller hur? Jag är fan som djur. Jag går i ide på vintern och kommer tillbaka igen när våren och sommaren är här! Och så kommer det nog alltid att vara.

Jag ska krya ner i ide på riktigt nu och jag återkommer somsagt när våren är här igen, då jag kan ta min pojke i handen och ha mysiga vårpromenader i skogen så som vi alltid brukar. Jag älskar när snön "tyr" bort (heter det så???) och man kan börja leka leken "Gissa bajset" med varandra så som jag och Simon gjorde i våras:




.. Och sen ta med varm oboy och mackor ut i skogen och sätta sig på en filt och pussas..


.. Ja, våren är ganska så charmig faktiskt! Lite småkyligt, men ändå av den mildare varinten
då man känner i kroppen att vintern dör ut sakta men säkert.


Jag har aldrig varit en vintermänniska och kommer aldrig att bli! Åter till det jag funderar över; Vad händer ikväll? Vad ska jag hitta på? Hm.. Jag vet fortfarande inte. Men i ide, det ska jag!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback