Nobody is perfect

Fan hörreni, jag tycker att det är skittråkigt att både läsa och höra hur människor, främst ungdommar och tjejer, trycker ner sig själva precis hela tiden. Det kan vara allt ifrån hur dom ser ut till hur dom reagerar i olika situationer. Jag tror inte att jag behöver göra mig tydligare, egentligen. Alla förstår nog vad jag menar... Detta skrämmer mig, sättet människor trycker ner sig själva på. Varför gör man så? Varför ser man sig som en världelös person utan någon som helst anledning? Hur kan man titta sig i spegeln och hata sig själv? Och varför jämför man sig med alla andra och ser ner på sina egna egenskaper eller kroppsdelar. Varför, varför, varför?!

Det borde finnas MÅNGA fler som älskar sig själva precis som man är. För det är faktiskt såhär, att varje människa är unik och det är du också!! Det finns inga "men" eller "undantag" om man inte hatar sig själv för att man har dödat, våldtagit eller sårat en annan människa. Förstår ni hur jag menar? Jag älskar mig själv trots att jag är långt ifrån perfekt. För det är jag inte. Det är det ingen som är! För nig existerar inte ens ordet "perfekt". Jag förstår inte riktigt innebörden av ordet eftersom att jag anser att ALLT alltid kan förbättras, vad det än gäller. Allt!

Det jag vill komma fram till är att jag vill att ni alla ska älska er själva för dom ni är! Ni är unika, ni är underbara, ni är värdefulla och ni är begåvade, på ert sätt. Det finns ingen som ska ta er ifrån er stolthet!! Den ska ni behålla själva livet ut och vara väldigt rädda om. Och ni ska använda den varje dag och utnyttja den på alla sätt och vis.

Jag älskar verkligen mig själv trots att jag är fylld av briser och svagheter, precis som alla andra. Det är inte något fel att var rädd för något eller att ha en hel del dåliga sidor - För det har vi alla! Det är inte bara dom bra sidorna och egenskaperna hos oss själva som vi ska använda oss av, utan även dom dåliga, eller rättare sagt "mindre bra" Dom lär vi oss av, och andra människor i vår omgivning lär sig också av dom. Dom är viktiga!!

Här är tio bra och tio dåliga/mindre bra saker hos mig själv:


  • Jag står för vad jag tycker och tänker
  • Jag är omtänksam och rädd om mina medmänniskor
  • Jag ställer upp för mina vänner till 100%
  • Jag kan hålla hemligheter, alltså, jag är ingen skvallerbytta
  • Jag tar aldrig någon skit
  • Jag är positiv och målmedveten
  • Jag trivs med min kropp trots att jag har lite "hull" på kroppen
  • Jag går alltid min egen väg och springer inte efter alla andra som en svans
  • Jag är jäkligt stark som person
  • Jag är duktig på att sprida glädje till dom som förtänar det!



  • Jag blir väldigt lätt på tok FÖR arg
  • Jag har ett taskigt tålmod
  • Jag har svårt att hålla käften när jag kanske egentligen borde
  • Jag stresspluggar alltid
  • Jag gråter ganska ofta
  • Jag analyserar och ältar för mycket
  • Jag har svårt att gå vidare från gammal skit
  • Jag har inte så mycket tid över att umgås med vänner i veckorna
  • Jag är sjukt dålig på att träna och hålla igång kroppen
  • Jag är en slösare på mina pengar
Tänk på det nu allihopa - Ingen är perfekt! Inget är perfekt! Och DU som läser det här just nu, är värdefull och unik, på ditt sätt. Det finns massor med människor som älskar dig och du borde gå rak i ryggen och vara stolt över dig själv och det du har! ♥ Du är bra som du är!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback