Som en mardröm

Okej, jag har varit med om världens jobbigaste grej idag! Efter att jag skrivit mitt morgoninlägg här på bloggen så var det dags för mig att börja gå mot bussen. Och det gjorde jag, tröttare än jag vanligtvis brukar vara, och det vet ju ni som har läst mitt morgoninlägg som jag sitter och pratar om. Hur som helst, med idrottspåsen i ena haden och väskan i den andra gick jag med raska steg mot bussen och sket i att det snöade rätt in i ansiktet på mig. Bussen var som vanligt några minuter sen men det är jag van vid, så det gjorde ingenting..

Väl inne i stan så märker jag ganska snabbt att mitt tåg är inställt. Det står inte en enda kotte vid spåret och skylten är svart. Jag gick närmare och tog mig en titt, och det stämde, tåget var inställt. Det skulle istället ersättas med en buss som skulle ta mig till Norrköping och trots att det var irriterade eftersom att det tar så mycket längre tid, så bet jag ihop och tog det med en nypa salt.

För att beskriva min fortsatta dag mycket kortfattat kan jag ju säga:
♦ Ersättningsbussen kom inte förren kvart över åtta (den skulle ha kommit halv åtta)

Det tog nästan en timme att åka till Norrköping

♦ I norrköping var all trafik nerlagd för dagen. Dvs, alla spårvagnar och bussar. Jag hade inte en chans att ta mig till skolan. Klockan var nu runt nio-tiden.

♦ Jag och Jessika (en tjej som kommer från Katrineholm och som går i min klass) visste inte vad vi skulle göra!

♦ Efter många samtal till bland annat klasskompisar, lärare och pappa så bestämde jag och Jessika att vi lika gärna kunde ta ett tåg hem igen. Klockan var då tio.

♦ Vi gick in på stationen och insåg att precis ALLA tåg till ALLA städer var inställda eller kraftigt försenade. Detta gällde även tågen till Katrineholm såklart.

♦ Efter mycket om och men klev vi på ett tåg som skulle ha gått 09:30 men som fortfarande stod kvar på spåret en timme senare. Tågkillen berättade att han inte hade en aning om när vi kunde börja åka eftersom att det hade varit något växelfel på samma spår innan.

♦ Vi satt och väntade på tåget i två timmar, sedan ropade han ut i högtalarna att vi skulle åka!

♦ Tåget gick inte igång och vi fick vänta ytterligare 45 minuter

♦ Det hela slutade med att en ersättningsbuss kom och hämtade oss

♦ Så efter tre och en halv timmes väntan så rullade vi mot Katrineholm

♦ I Katrineholm fick jag lov och vänta på bussen till Vingåker från ett till halv tre.

.. Nu är jag ÄNTLIGEN hemma efter en sjukt lång och jobbig dag! Min dag har alltså bestått av att sitta och vänta på att få komma hem. Jag har inte ens varit i skolan... Jag var som en säck potatis innan den här dagens ens hade börjat, och nu kan ni ju gissa hur jag känner mig? Fan. Helvete. Som 483684638483 säckar potatis!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback