Dags för bakning. Men vad?

Jag och Simon har bjudit över pappa och Anne-Elise på fika ikväll. Vi tänkte nämligen mysa till det lite nu eftersom att det är fredag och på tisdag börjar skolan igen och så är allt det vanliga igång igen: Tidiga mornar, sena hemkomster från skolan, kvällar bestående av plugg, matlagning, diskning, tvättning och städning då man inte har tid med någonting annat, inte ens att träffa sin familj så mycket som man vill..

Frågan är nu bara, vad ska vi bjuda på? Samtidigt som jag känner att det kanske är bäst och baka någonting som man har bakat förut och som man VET är gott, men någonting säger mig att jag vill testa något nytt!! Sånt är ju verkligen sitkul, men VAD? Någon kaka, muffins, tårta, paj, liten eller stor bakelse, med choklad eller vaniljsmak.... Det finns ju HUR mycket som helt att välja på!!  Har ni något smarrigt förslag?




Blåbärsmuffins, brownies, morotskaka, mintchokladtårta med grädde,
sockerkaka... Gu`va svårt. Har ni något förslag eller? :)

 



» Elin

Ananaspaj är jättegott och smidigt att göra :) O sen serveras den med vanligglass. Mums. Annars är ju varma hallon med vanligtglass väldigt gott det med!

2010-01-08 // 16:37:12
» JENNY

Åh, tack snälla du för bra förslag! :D

2010-01-08 // 16:51:02

Menade självklart vaniljglass! :D

2010-01-08 // 16:54:48
» lolen

Inget slår en äkta american cheesecake

2010-01-08 // 21:30:17
» Emmy

Mintchokladtårta är ju så hilmla gott, och muffins med bär eller med dumlebitar i är ju också super! :)



måste bara säga att din blogg är väldigt bra och rolig att läsa, särskillt när du lägger upp bilder så ofta :D du får 10/10 tummar upp! haha :D

kraam på dig!

2010-01-09 // 00:49:46

Mmmmm, nu är jag sugen på en god kaka av något slag, ynk, men det är ju över en timma kvar!! Suck. Men den som väntar på något gott.......

2010-01-09 // 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback