En trött och hungrig frissa

Kom hem från en heldag på praktiken för en halvtimme sen. Trots att vi har jobbat i 11 timmar idag, jag och Ellenor så kan jag inte fatta att det är sant. Tiden går så sjukt fort i salongen! Måste ju bara ha och göra med att jag tycker att det är så förbannat kul!! Eller hur? Hihi, i love it! Min arbetsdag på salongen har bestått av fyra klippningar och alla har gått bra! Om tre veckor ska jag och Ellenor, min kära handledare, pyssla om varandra hela eftermiddagen. Jag ska bli klippt och färgad och hon ska bli klippt och jag ska även lägga i en "stödpermanent" i hennes hår, och vem vet, kanske slänger vi i lite färg på det? Jag ser fram emot det enormt mycket!! Jag älskar att bli ompysslad och en eftermiddag med Ellenor kan inte bli annat än lyckad! :) Hon är bra!!

Jag ska ge er ett tips. Jag ger er detta tips baserat på vad jag själv varit med om, eller hur jag nu ska säga det.. När ni ska ut på praktik, vad ni än är inriktade på att bli, så ska ni inte hänga upp er på ett och samma moment eller ställe. Låt oss säga att du befinner dig på en salong i ungefär 6 månader, du trivs superbra och börjar känna dig trygg med din handledare, abbetssättet och kunderna. Men så kommer det något emellan, och du får eller kan inte vara kvar på samma ställe till nästa termin.  - GE INTE UPP OCH SE INTE ETT SVART MOLN! Det misstaget har jag gjort. För det här hände nämligen mig när jag gick i årskurs ett. Jag fick panik! Jag började gråta! Jag ville inte gå kvar i skolan! Jag kände mig sämst och allt var så tråkigt!!

Men jag är så jävla glad att det blev som det blev. Jag kunde inte ha fått en bättre handledare eller salong att vara på än den jag har nu. Jag saknar inte mitt gamla ställe ett dugg! Jag har hittat någonting mycker bättre, där jag lär mig saker och utveckas som frisör något enormt!!

Det jag vill säga är att
ni aldrig ska förlita er eller vara i behov av någon annan.

Stå på egna ben och kör ditt race!
Våga testa nya saker och våga misslyckas!
Inse redan från start att det är nyttigt att vara på olika ställen så länge du har praktik - För det är det!




Det var ju det jag sa :-) Jag visste att ni skulle trivas ihop! Kram

2010-01-26 // 18:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback