Som en sjukdom

Det är samma visa varje gång jag är hemma en hel dag från skolan.. Jag försöker plugga och göra lite nytta, men det enda jag har i mitt huvud är att jag är hungrig och sugen på onyttiga saker att stoppa i munnen! Det hela leder till att jag går och river i skåpen i hopp om att någonting extra smarrigt finns där och som jag vill ha. Men det enda man hittar är det gamla vanliga: Mackor, pasta, flingor, musli, såser, ägg, havregryn, vetemjöl och så vidare.. Man hittar alltid ALLT, förutom det man vill ha.

Och idag är det exakt samma sak, då jag är hemma från skolan. Jag vill ha socker, salt, vad som helst - Bara nått! Jag känner mig hungrig även fast det är en timme sen jag åt. Och mitt sug blir bara större och större!


Kakor, bullar, godis, popcorn, chips, glass... Vad som helst


Anledningen till varför jag är hemma idag är för att jag har så jäkla ont i halsen och är täppt i näsan. Jag ber till Gud att jag inte börjar bli sjuk, för det orkar jag verkligen inte!! På riktigt. Usch! Men det gjorde faktiskt ingenting att jag inte gick upp och gjorde mig iordning imorse för att åka iväg. Det var tydligen lika mycket strul med tågen idag. Alla var inställda!! Samma sak i Mjölby, där min kära Jessika bor, hon kunde inte heller ta sig till skolan. Men hemma hos henne skulle tågen börja gå idag efter lunch, så jag hoppas att det är likadant här hos oss! Annars.... blir jag sur, eller nåt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback