Tågkaos och en dötrött Jenny passar inte bra ihop..

Vilken otroligt jobbig hemresa från skolan jag har varit med om idag! Jag slutade strax efter klockan tre, och tog bussen från skolan ner till Resecentrum där jag skulle vänta på tåget och åka HEM! Jag hade sån jäkla hemlängtan idag på alla sätt och vis för att tröttheten tog överhand efter lunchen. Men vad märker jag när jag kommer ner till resecentrum tror ni? Jo, alla tåg, bokstavligt talat, inte bara mitt, var antingen inställda eller kraftigt försenade. Det gick alltså inget tåg till Katrineholm, och ingen äcklig ersättningsbuss heller för den delen. Kan ni tänka er hur rasande jag blev inom mig?!!

Till slut så fick vi som skulle till Katrineholm hoppa med ett x2000 som skulle vidare till Stockholm, och ni kan ju försöka räkna ut hur proppfullt det tåget var!! Usch och fy, människor överallt. Vi stod nästan på varandras fötter på vägen till Katrineholm och samtidigt som denna kaos var som värst, så skulle människor såklart gå fram och tillbaka och handla snacks, läsk eller någon jäkla tidning i "restaurangen" på tåget. Hrm, Så trött man blir!!!

Jag kom alltså hem sent idag. Alldeles för sent. Nu har jag precis slängt i mig lite mat och önskar mest av allt på jorden just nu att jag skulle kunna lägga mig och SOVA. Men det kan jag inte, jag har en engelskabok att läsa ut tills på fredag... I have to do it!! I really have.. I hate it!! Blä bläääääääää blä blä BLÄ.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback