Thailand - Koh Kho Khao, del 5

Dag 9

Pappa och Isabell på lunchen


Såhär såg våra eftermiddagar ut. Vi satt på hotellrummet och spelade Skipbo (Och ja, det här är nog den fulaste bilden som någonsin har tagits på mig, men skitsamma)


Och ännu en vacker solnedgång från balkongen


Jag och Isabell utanför hotellet


I väntan på taxin som skulle ta oss ner till "byn" där vi skulle äta


Dotter, far, dotter


Den här tjejen jobbade på en av våra favoritrestauranger


Och hon är inte så gammal..

Dag 10

Jag får oljemassage på stranden


Det är så underbart då man hör vågorna och känner doften av sommar och kärlek


På kvällen besökte vi en "minnesplats" av Tsunamikatastrofen tillsammans med en svensk familj som bodde på samma hotell som oss. Den här "betongvågen" visar hur hör vågen var på riktigt.


Anne-Elise, Isabell, pappa och jag


Efter ett tag blev det nästan jobbigt att vara där. Väggen till vänster är full med bilder på familjer/människor som omkom.


Alltså, till vänster är alla bilder och vågen är till höger. När man stod bredvid väggen och tittade upp, insåg man ganska snabbt att man inte skulle ha en chans om det var på riktigt..


Här står jag bredvid en rak vägg, som är precis lika hög som vågen var.... Hemskt.


Det här stället ligger bara en kvart ifrån vårt hotell och det här stället, och Khao Lak (staden vi åkte in till samma kväll och åt) blev väldigt drabbat av tsunamikatastrofen...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback