Thailand - Koh Kho Khao, del 6

Dag 12

Jag, pappa och Anne-Elise hyrde mopeder och åkte till udden av den ö vi bodde på. Isabell låg hemma vid poolen och solade istället för att hänga med, men det skulle hon inte ha gjort, för det var riktigt riktigt häftigt!! Se bilderna nedan:

Detta såg vi från vägen


Inte så mysigt kanske, men jäkligt coolt ändå


Efter en halvtimmes moppetur fram till udden så var vi äntligen framme!


Anne-Elise och jag står på ett ställe där vågorna slog ihop med varandra på något lustigt sätt. Det är en gåta, hur kan det bli så?


Wiihoooow


Sedan åkte vi 2-3 kilometer längst stranden. Det var som en öde plats, inte en enda människa syntes till på hela dagen. Här tar vi ett dopp, jag och pappa.


Sanden var jättemjuk så såhär kunde det se ut


Anne-Elise


Jag kämpar för att trycka mig igenom sanden så långt som möjligt


Men det gick inte så bra


Som jag har sagt; Det fanns massor med krabbor på stränderna! Häftigt va?





På denna sjukt lugna, tysta plats där allting var som öde, hittade vi en reataurang där vi åt lunch. Kan ni fatta, här sitter i mitt ute i ingenstans och äter?!!


Och såhär såg det ut när vi åkte längst stranden


En glad moppekvinna


Bilderna längst upp i inlägget, där vågorna slog ihop som jag sa, är på samma ställe där jag och pappa står nu, några timmar senare. Vattnet har alltså dragit sig ut på något konstigt vis..


Och här ser ni mig på samma ställe, bara 40 minuter senare, då vattnet har dragit sig utåt ännu mer..


På hemvägen såg det ut såhär vid vägkanten


Jag vågade köra en bit (och ja, jag har lekt med bilden i paint för att täcka pappas springa, haha)


Såhär kan det se ut där människorna bor..


På kvällen började det SPÖregna och åska.. Det kändesa helknäppt.


Och ännu senare på kvällen hände det en olycka, men ack så kul det var!! Haha.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback