Packlista?

Jag är verkligen världens segaste människa när det gäller att packa. Helst gör jag det 5 minuter innan jag ska åka, bara för att kunna skylla på den korta tiden när jag märker att jag har glömt hälften av allt som skulle med.  Jag vet inte varför jag och "att packa" inte går ihop. Men jag tror att det har och göra med att det är så tråkigt och att jag är rädd och glömma saker! Jag är en hejjare på att ta med för mycket grejer också. För när man väl börjar packa ner så inser man att "Åhå, den kan vara bra och ha! Och den, och den med" och så slänger man ner det och vipps så har man tre stora väskor med sig istället för en. Känner ni igen er?

Idag har jag testat en ny teknik. Jag har skrivit en packlista och varit noggrann med att bara skriva ner det som jag måste ha med mig till denna helg. Tänker mest på mig själv nu, då jag ska resa i flera timmar och då inte orkar bära 5 stora väskor. Jag har bestämt mig för att få ner allt i en väska!! Uj uj, hur ska det här gå....?!


Jag är förvirrad... Vad fan betyder egentligen "Ta bara med måsten!" ????!!!!
Vad är "måsten"???



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback