Ugnsstekt lax med färsk pasta, romsås och grönsallad

Åhhhhh, GUD vad gott det här var! Nu är jag så mätt att jag nästan kräks. Haha, alltid när jag äter den här måltiden äter jag så mycket tills jag nästan spyr. Men grejen är den, att jag verkligen passar på och njuter ordentligt när jag väl får och kan äta det här. Det här är en av mina favoritmaträtter och såklart tycker inte Simon om det. Han närmare bestämt hatar det. Hur man nu kan göra det?? Jag passar alltså på att äta det här varje gång jag och Simon inte äter middag ihop. Och idag är en sådan dag. Han kom en en snabbis efter jobbet och pussade på mig, sedan åkte han iväg till ett annat jobb och kommer inte hem förrän senare ikväll.

Tänkte jag skulle dela med mig av lite tips och bilder på hur du enkelt och smidigt tillagar denna otroligt goda middag! Here you are:



Lägg en laxfilè (fryst eller tinad, spelar ingen roll) i en ugnssäker form.
Ha på lite smör, salt och citrnpeppar på filèn och tillaga i mitten av ugnen i ca 200 grader.
Laxfilèn är klar på 20-30 minuter beroende på om den är tinad eller inte.


Medan fisken är i ugnen så kan du passa på att göra såsen och koka färskpastan.
Här är alltså början av min kallsås. Häll i creme fraiche och citronpeppar (snåla inte med den)
i en "tallrik" och blanda ihop


Hacka sedan rödlök fint och blanda i


Till sist häller du i romen. Blanda nu försiktigt i såsen så att inte dom små "romkulorna"
gör sönder alldeles för mycket.


Hacka en grönsallad och så VIPPS har du världens godaste middag klar!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback