Det kungliga bröllopet

Jag har tittat runt på Aftonbladets hemsida idag och sett lite klipp från gårdagens stora kungliga bröllop. Kronprinsessan Victoria och Daniel är nu man och hustru som förhoppningsvis kommer att leva lyckligt i alla sina dagar fram till döden skiljer dom åt.. Jag måste faktiskt säga att jag nästan blev lite tårögd när jag såg vissa av klippen. Det var verkligen vackert, mäktigt och elegant. Jag älskar och se andra människor lyckliga!!

Jag gillar att vi har Monarki i Sverige samtidigt som jag ibland kan tycka att sådana här tillställningar blir liiiite för mycket. Det är så mycket pengar bakom detta bröllop. MILJONTALS kronor som vi svenskar har betalt "bara för att" det ska bli sådär "övermäktigt". Jag menar, det sitter föräldrarlösa barn, alldeles maktlösa, överallt i världen och tänk vad bara EN miljon skulle göra nytta för dom. Jag personligen kan tycka att det är lite FÖR mycket pengar nedlagt till detta bröllop och enligt min mening så är det lite onödigt när pengarna skulle göra sådan otrolig nytta på andra sätt. För inte blir Victoria och Daniel lyckligare för att ringen kostade 78438738783 tusen kronor istället för 5 tusen kronor? Eller för att kyrkan renoverades för över 6 miljoner bara för dom? Eller att deras tårta var över 3 meter hög? Förstår ni vad jag menar...?

Jag vill inte sitta och skriva massor med negativa saker om detta. Verkligen inte. Hallå, av det lilla som jag har sett så var det jättevackert och jag är verkligen glad för deras skull! Jag önskar dom all lycka i framtiden och hoppas av hela mitt hjärta att dom kommer att älska varandra i nöd och lust.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback