(Ful/jobbig) vana som jag har fått

Sedan jag och Simon kom hem från Grekland så har jag fått någon sjukdom eller något. Jag är inne på Apollo, fritidsresor, ving och alla dessa hemsidor, bokstavligt talat, flera gånger om dagen och tittar på resor! Jag får verkligen inte nog av att resa och upptäcka nya platser i världen! Jag tycker att det är skithäftigt att så många underbart vackra platser finns och jag har kommit på att jag mår som absolut bäst när jag är ute och reser! Allt är så härligt. Det är inte bara sola och bada som är avkopplande utan det är allt runt omkring. Miljön, människorna, maten, drickan, musiken, friheten, luften, naturen.... Hihi ååååhe, jag får aldrig nog!! Jag längtar så sjukt mycket tills nästa resa. Jag har redan börjat spara igen och jag är en bra bit på väg!

Vi vet redan vad vårt nästa resmål är - Egypten!! Jag har aldrig varit i Afrika men nu på senare tid så har det fascinerat mig enormt! Iallafall bilderna och beskrivningen. Har givetvis forskat vilka av mina nära och kära som har varit där, och även andra människor som jag träffat. Många säger att man blir dålig av maten, eller ja, att man iallafall KAN bli det. Men jag måste säga att Röda havet är otroligt vackert! Och alla dessa pyramider, fina stränder, snorklingturer i världsklass, kameler och äventyrutflykter som hör Egytpen till verkar så otroligt underbart att jag inte vill missa det!

 

 

På tal om resor nu då, så måste jag bara visa er en sak angående vår sista resa. Ni minns väl att jag hade fel inställning på mobilen och att bilderna blev blåa och alldeles konstiga? Jag har med hjälp av ett program med med BRAIGA mobil redigerat bort det blåa och fått dom någorlunda "normala". Här har ni en "exempelbild":


Vilken skillnad va?




TJO, jag har vart i Egypten två gånger! första gången i Hurghada, och kom nyss hem från Dahab. Egypten är mycket fint, älskar havet! pryamiderna var en upplevelse! och snorkligen underbar, Det är även mycket billigt att shoppa, om man är bra på att pruta ;) I hurgahda var maten såå mycket bättre än i Dahab... Kan ju rekomendera att ta all inclusive på någe stort fint hotell, så ni slipper springa mycket på stan. även bo på någe ställde där det är mycket svenskar, för det var inte inte i Dahab, så kan vara därför maten var som den var... Abraberna är så grymt jobbiga!! så passa dig! ;) Men som sagt är det mycket fint! När jag var där 1 vecka (för 1 år sedan i hurgadha) så blev jag inte dålig i magen, förutom när jag kom hem hade jag problem med den.. men Nu när jag åkte två veckor fick jag blir promeblem där nere! även min vän, som hade druckit någe så man inte ska bli dålig... Så jag tycker du ska åka dit och ta dig en titt!! :)

Ha det bra! // Caroline!

2010-06-08 // 16:30:13
» elina

ja har vart där, inget spec. sprecis som alla andra charterresor:P för att ta sig till kairo är inte de roligaste. och där finns ju allt man kan se. finns typ en rolig sak och göra där och de är att snorkla.

2010-06-09 // 16:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback