Sommarlistan

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Det måste nog vara sommarstugan. Det är så skönt där. Det finns liksom inga måsten utan man är fri! Dessutom älskar jag att vakna upp och höra fåglarna kvittra, stå på berget och se ut över den spegelblanka sjön och känna doften av skog. Och vad är härligare än och ta en svng med båten, eller ligga och sola på bryggan, eller grilla på berget? För och inte tala om hur underbart avkopplande det är att sitta på berget och kolla på solnedgången.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Tillsammans med ett gäng härlifa människor fullt med glädje och harmoni! Det kan vara på någon fin badplats, på liseberg eller vad som helst. Givetvis ska vi käka jordgubbar, mjukglass och dricka iskall Coca cola!

3. Vad lägger du helst på grillen?
KÖTT!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Bara ta det lugnt och vila upp mig ordentligt!

5. Dina bästa sommarfärger?
Aprikos och militärgrönt

6. Nämn några saker som du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Folk som köper mängder av jordgubbar, åker på husvagnssemestrar, äter mjukglass i stora lass och som klagar på att det är alldeles för mycket mygg på kvällarna.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Oj! Det finns många. Jag kan verkligen inte välja. Och jag vill inte börja analysera kring det nu, för då kommer jag bara att börja sakna det alldeles för mycket och då kommer jag aldrig att kunna somna. (Hade nämligen tänkt lägga mig och sussa nu efter detta)

8. Havet, sjön eller poolen?
Helt klart havet!

9. Vad väljer du i glassbaren?
GB's kulglass med smak av saltlakrits och polka

10. Var går din drömsemester?
Öland eller Gotland. Jag har aldrig varit där förut...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback