Bloggvärlden är en annan värld

Jag tänkte på en sak förut.. Internet har verkligen blivit stort och viktigt för oss människor och det är väl både bra och dåligt. Internet är så otroligt mycket egentligen. Du kan i stort sätt hitta och göra allt tack vare det. Inte sant?

Om vi tar bloggvärlden som exempel.. Den har ju blivit enormt stor. Varför? Hur kommer det sig? Och hur började allting? Jag har inget svar på några frågor alls vad det gäller detta, utan jag undrar bara vad det är som är så intressant med bloggar, egentligen? Är det ett lindrigt, spännande och intressant sätt att läsa om dom människor man "hatar", är rädd för, kanske en aning avudsjuk på och som man aldrig pratar med i verkligheten? Eller är det så att det är roligt och intressant att läsa sina vänners bloggar? Jag tror på det förstnämnda...

Jag tror att 50% av ni som läser min blogg dagligen inte alls känner mig. Jag tror att många av er inte ens har pratat med mig, kanske inte ens hört min röst..?! Jag hör dagligen från folk jag känner hur många av er pratar om mig blogg, och jag tycker det är riktigt coolt och roligt och höra massor som folk säger/tycker om min blogg, mitt liv, det jag skriver om. Haha! Jag har faktiskt mest hört possitiva saker om det jag skriver och det är ritkigt uppskattat faktiskt. Många av er peppar mig och ger mig beröm, men jag har även hört om många som sitter och pratar om mitt liv och undrar massor med saker. Haha, ni är såååååååå nyfikna och jag älskar det!!

Det jag ville komma fram till att jag har börjat tycka det här är lite läskigt - Att skriva blogg! För det första så är ni ganska många som går in på min blogg varje dag, för det andra vet jag inte vilka ni är och det skrämmer mig. Varför läser ni? Vad är det som är så intressant? Det börjar bli tokigt läskigt att så många läser och är intresserade av mitt liv! Anledningen till varför jag fortsätter är för att många av er peppar och berömer mig och för att jag hör att en del stör sig/undrar så mycket mer än vad som framgår i bloggen och pratar med alla andra om det - utom mig! Jag gillar att folk pratar om mig, och ännu roligare är det när jag vet om vilka ni är utan att ni själva har en susning om det! ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback