Hundar!?! DJUR?

Ni som känner mig vet att jag avskyr alla sorters djur på precis alla sätt och vis. Dom är läskiga, luktar illa, glor på en, låter högt och obehagligt, bits, rivs och är argsinta! Jag har liksom aldrig drömt om att ha en katt, kanin eller hundvalp när jag varit liten, så som många andra gör, utan jag har (så länge jag kan minnas iallafall) alltid avskytt djur och undvikt dom så mycket som möjligt. Jag vet inte vad allt detta beror på....

För och inte göra det här alldeles för invecklat nu så kan jag ju säga det rak på sak istället för att sitta och berätta hela min bakgrund vad det gäller förhållandet till djur. Det kom en ganska så ung kille och satte sig nära mig på tåget idag. Med sig hade han en stor, ful, svart hund. Jag bet ihop, tittade bort och försökte tänka på annat. Men efter ett tag så kom hundjävelns andedräkt som en stormvid förbi min näsa och den återkom gång på gång. Serisöt, hundfan luktade kompost i käften! Och jag har känt den där äckliga lukten förut från andra hundar. Jag funderar då på varför i helsike inte hundar borstar tänderna för?!!!? Det borde dom verkligen göra! Inte undra på att man aldrig ser två hundar kyssa varandra... Dom äcklas ju av varandra! Och det är inte så konstigt. Ni som har hundar - Äcklas inte ni av dom när dom luktar sådär tokigt illa i munnen? För och inte tala om hur en BLÖT hund måste lukta när det regnar ute och man går in med dom efter en långpromenad....?!!! Uuuuuuusch.

Jag tycker verkligen att alla sorters djur är fula, äckliga och läskiga. Jag kan inte hjälpa det. Det är sant. Jag fattar inte hur man kan tycka en katt, en hund eller en kanin är söt! För mig är det ofattbart och kommer alltid att vara. Men jag måste faktiskt erkänna att när jag åkte buss hem förut så såg jag en jäkligt söt sak. Det var en kille, i min ålder ungefär, som var ute i trädgården själv tillsammans med en hund som jag antar var hans egen.. Killen sparkade boll och fintade hunden som viftade på svansen och hoppade runt och tyckte säket att det där var jätteroligt. DET var gulligt. Att se den där killen vara så söt mot hunden, men jag kan fortfarande inte fatta mig på djur... Det går bara inte!









jag hatar djur, jag med. Tycker att det är de läskigaste som nästintill finns, haha!

2010-05-05 // 19:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback