In Greece

Vi är framme, allt har gått bra och det är varmt här i Grekland. Ligger för nuvarande i sängen medan Simon står i duschen. Vi har tagit oss en 40 minuters sovpaus då vi var(är) hur jäkla trötta som helst! Vi gick upp klockan 01:30 och sedan dess så har det varit full rulle. Men resan hit gick förvånandsvärt bra måste jag erkänna. Allt flöt på - Inga föseningar, tiden rullade iväg ganska snabbt och vi gick inte till fel gate eller på fel flyg - och - biljetterna, passen och pengarna ligger nu i säkert förvar i vår safetybox här på hotellrummet.

Det är ca 30+ här nere och solen sken när vi landade. På eftermiddagen blev det lite disigt men det gjorde ingenting alls. Det var så varmt och skönt iallafall! Hotellet ligger perfekt enligt vår mening - 100 meter till stranden, lagom stort, precis vid en fin "gågata" fylld med affärer som man kan gå runt och strosa i, trådlöst internet, lugn och harmonisk miljö samt stora och fina hotellrum. Vi har ju inte hunnit kollat runt så mycket idag, eller orkat kanske jag ska säga. Men imorgon tänkte vi gå en runda och se mer av Karpathos och vad ön har att erbjuda!

Min förbannade förkylning håller i sig. Den verkar inte vilja försvinna härifrån utan den lever kvar i mig. Tråkigt men sant. Låter som en papegojja (eller nåt) när jag pratar och har lock för öronen så det känns som att jag lever i en burk av något slag. Men jag är inte bitter för det - För det blir det ju inte bättre av. Istället försöker jag att koppla bort det och njuta av Grekland och min underbara pojkvän som jag kommer att ha det sååååååååå romantiskt och mysigt men den här veckan.

Tog lite snabba bilder förut innan vi gick upp och la oss. Det är dålig kvalitè på dom tack vare en fel inställning som jag upptäckte nu när jag la in dom. Men skitsamma, ni får nöja er så länge så får ni bättre bilder imorgon :)


En del av hotellet från gatan


Poolen





Kritvit, glad Jenny Söderlund


Hotellrestaurangen och en glad pojkvän med på bild som beställer
sin första semesteröl


:)


Påväg till rummet


Mysig miljö med vackra växter


Åh, det verkar ju vara jättefint! Vad härligt att det var så varmt, mmmmmm, vi önskar att vi hade varit med er. Ha det så superhärligt nu! Massor med kramar från Vretstavägen

2010-05-13 // 18:04:14
» Mamma

Det ser ut som om ni har det bra.

Kram mamma

2010-05-14 // 09:27:32

saknar diiiiiiiiiiiiiiig! Passa på att njuta och slappna av ordentligt nu gumman! Det är du mer än värd, puuuuusssssssssss

2010-05-14 // 12:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback