Jag är skoltrött - På riktigt nu

Jag vet att det inte är lång tid kvar till sommarlovet är här, men jag ska vara ärlig och erkänna att jag orkar inte mer skolarbeten. Nu har det sagt stop, nu går det bara inte mer. Det är som en spärr som är omöjlig att få loss igen. Jag känner bara att jag inte vill lära mig mer saker vad det gäller samhällskunskap, naturkunskap eller engelska b. Vem fan bryr sig om 5 år liksom? Vem fan bryr sig om jag har MVG eller IG i ett ämne? VEM? och varför? Jag ska bli frisör, jag skiter väl i hur skogen är uppbyggd eller hur ekologin fungerar! Nej, nu är det stop stop stop stop!

Det värsta med allt är att jag har en hel del "viktiga" uppgifter kvar att ta itu med den närmaste månaden. Jag vet själv att det gäller och lägga ner 100 % nu på det allra sista innan kurserna avslutas, men vad ska man göra när man känner såhär då? Jag kan inte trolla fram min motivaion till skolan hur mycket jag än vill, och det finns ingen annan som kan det heller. Eller hur?! Vad gör man då? Bestämmer sig för att NU JÄVLAR SKA JAG TA TAG I DET HÄR och så sätter man sig och försöker läsa medan hjärnan tänker på någonting annat? Eller ska man ge fan i allt och ta sitt kast? Jag vet verkligen inte... Jag vet inte! Jag vet bara att jag är så skoltrött just nu att jag skulle göra vad som helst för att få allt överstökat bara på en sekund. Jag svär, jag skulle göra vad som helst!!

Jag är så jävla avudsjuk på de som tar studenten nu till sommaren! Jag kommer att vara så glad för er skull samtidigt som jag kommer vara arg och ledsen över att det är ett helt år kvar tills det är min tur! Jag vill göra det jag tycker är roligt - Jobba som frisör. Jag vill inte åka till Norrköping för att gå i skolan med 30(?) jobbiga brudar samtidigt som jag tvingas lära mig massor med saker som jag inte bryr mig om! Nej, fy. Den dagen då jag tar studenten kommer jag att vara så jääääääääääävla lycklig! Det kommer lätt att vara den absolut bästa dagen i mitt liv!! Utan tvekan. Nu ska jag gömma mig i böckerna, eller något, och fortsätta och drömma om ett liv utan skoljäveln....

De saker som jag vet att jag måste göra denna månad är:
  • Bildanalys
  • Handelsrapport
  • EngelskaB gramatik prov
  • Engelska B Nationella - Reading and writing
  • Engelska B Nationella - Speaking
  • Samhällskunskapsprov
  • Svenska uppsats
  • Naturkunskapsprov
  • Bilduppgift - Måla en teckning
Och så kommer det säkert nya grejer den här veckan och veckan efter det...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback