Måndagskväll

God kväll kära bloggläsare!

Idag på förmiddagen har det varit likadant väder som igår - Blåsigt och mulet! Tack vare detta så har det varit ganska så kallt och inte alls sådär kokhett som vi vill ha det. Tråkigt men sant. Jag och baby låg vid stranden hela förmiddagen och trotsade vädret, men till slut gav vi upp. Det blev liksom tröttsamt och ligga inlindade i handdukar och hacka tänder och behöva hålla i all packning så att den inte blåste bort. Vi bestämde oss istället för att utnyttja dagen på ett annat sätt och det slutade med att vi hyrde en moppe!

Vi hade tur - Det blev varmt, soligt och skönt på eftermiddagen. Det kändes såklart inte roligt att ta på sig långbyxor och långtröja men det var ett måste kände vi, IFALL vi skulle köra omkull på moppen. Vi var ute i några timmar och fick se en hel del underbart vackra platser här i Grekland. Vi är nu hemma oskadda trots att människorna här nere kör som galningar. Det är sån jäkla skillnad mot Sverige vad det gäller trafiken. Det finns knappt några regler, ingenting, folk bara kör när dom vill köra. Haha!

Vi tackar Gudarna att vi hyrde moppe idag och åkte runt på ön. För shitballabacon vad fina ställen vi har sett - Helt sjukt! Jag har rest och sett mycket i mitt liv, men jag kan fortfarande inte fatta hur fina ställen det faktiskt finns i vår värld. Det är som i en dröm. Jag har sett ställen som jag inte trodde fanns och det är en riktigt häftig känsla. Det är otroligt svårt och få med allt på bild - Det går inte! Påtal om bild, har ni lagt märle till att mina bilder här i bloggen har slagit åt det blåa hållet på senaste tiden? DET har jag! Och jag har varit så jäääävla irriterad på det. Jag har inte fattat vad som har hänt med min mobil. Den har liksom alltid tagit klockrena bilder. Men NU, precis NU när jag satt och skrev detta inlägg så hittade jag felet. Jag har av någon konstig anledning ändrat en inställning (utan att jag ens vet om det) till "glödlampsljus" istället för "auto" och det har gjort att bilderna har slagit över till BLÅTT. ÄckelBLÅTT!!! Jag ska visa er skillnaden på två bilder som jag har tagit nu precis, men det får bli ikväll. För nu ska vi ut och äta jag och min älskling. Och jag ska FÖRSÖÖÖÖÖKA att tänka på någonting annat! Men det blir svårt, jag är så ARG på mig själv....... VARNING FÖR BLÅA BILDER. Eller just det, det är ni ju vana med nu för tiden!!














Vad kul att ni har hyrt moppe! Man får ju se så mycket mer, som man aldrig skulle ha sett annars. Känner igen det där med att ligga inlindad i badlakan, det fick vi göra när vi var utomlands första gången, i Bahia Feliz, Gran Canaria. Brrrrr. Men kul hade vi ändå! Fortsätt njuta av semestern & sköt om er!!!! KRAM

2010-05-17 // 22:13:35
» Erik

Du har fel vitbalans i kameran. Det blir inga bra färger.

2010-05-20 // 17:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback