Biggest loser Sverige


Nu har jag precis torkat bort de sista tårarna från mina kinder.
Jag har inte gråtit för att jag har varit ledsen, jag har gråtit för att jag blivit så jävla berörd och tagen.

Myste ner mig under filten i soffan tillsammans med Simon och kollade på finalen av Biggest loser Sverige som började klockan 20:00 på kanal 4. Jag har följt programmet varje måndag nu i flera veckor och det har inte gått att sluta titta på det. Idag var det somsagt final, och jag blev så jävla tagen. Höll på att tappa hakan (bokstavligt talat!!) när jag såg alla dessa härliga människor som har kämpat fullt ut. Alla deltagare hade kämpat på så in i helsike att de visade sig väldigt tydligt på vågen, för och inte tala om hur man som tittade kände när man såg på dom. Det var som helt nya personer!!

Ni som har sett programmet vet att det är fyllt med känslor och man kan inte komma undan med att man blir tagen. Men ikväll var det värst, iallafall för mig, när man såg dessa sjuuuuuuuka resultat som man inte trodde var möjliga. Jag kan inte fatta att det är sant, att dessa människor har klarat av detta! De är så jävla värda massor med positiv kritik och jag önskar dem alla ett lyckligt liv.

Karl Fredrik (mannen på bilderna nedan) är en värdig vinnare, helt klart. Men jag anser faktiskt att alla som var med och deltog i tävlingen är vinnare i sig. De har ju vunnit en bra början på ett nytt liv och som jag sa innan så önskar jag om alla all lycka framöver! Det kan verkligen inte vara kul att leva och vara såhär tjock:


Karl Fredrik och Maria (finalisterna i programmet)
Såhär såg de alltså ut när de började tävlingen.



Såhär ser de ut idag! Visst ser det ut som helt andra personer?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback