Frågor kring bloggandet

1 - Hur länge har du bloggat? På just den här bloggen har jag hållt på sen i April 2009, men jag hade ju en blogg på Metrobloggen innan det... På den bloggade jag i några år, sedan hade jag en lång paus innan jag startade den här.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag var inte så insatt i bloggvärlden utan jag startade min bara för att jag älskar att skriva.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag har aldrig på något sätt varit förälskad i en blogg, tyvärr.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Eftersom att jag har tagit bort min gamla blogg så kan jag bara se de första som jag skrev på den här... Och vad jag känner? Njae, inget speciellt. Eller jo, jag kommer ihåg att jag tyckte det var så svårt att veta hur jag skulle formulera mig när jag skrev då allting kändes så nytt efter den långa pausen.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är inte många. Jag läser bara mina närmaste vänners bloggar (om dom nu har någon) eftersom att det är dom jag bryr mig om. Men sedan så händer det självklart att jag klickar in på någon av storbloggarnas bara för att jag är så nyfiken, men det är dock ingen av dom som jag på något sätt diggar.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser nästa inga ämnesbloggar iallafall.

7 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom tycker att det är kul, nästan alla i min släkt läser!

8 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag har inte hört något annat iallafall.

9 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det där är så svårt. Jag är en väldigt älig människa som står för precis allt jag gör. Men ibland ska och kan man ju inte prata om allt då det inte är så passande på grund av olika anledningar. Ibland händer det att något ploppar ur mig men som jag kommer på i efterhand att jag inte borde ha sagt. Jag är för ärlig ibland helt enkelt. Jag tycker att man måste skilja på att vara privat och personlig, för det är två helt olika saker...

10 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag bloggar aldrig om mitt privatliv. Jag bloggar bara personligt!

11 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Svårt att svara på... Jag som är väligt ärlig och orädd kan nog gå rätt så långt. Men nej, ändå inte.

12 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Jag tror att du kan lära känna bloggaren, men inte den privata personen.

13 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte vad jag kommer på.

14 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag. En person som inte står för vad han/hon skriver och som använder bloggen på fel sätt ska inte blogga. Men jag tror att det väldigt ofta är svårt att inse det "problemet" själv. Tänk på att allt du skriver på Internet, varenda liten bokstav, är någonting som ALLA människor kan ta del av och därefter får du ta konsekvenser!

15 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej, men förbannad.

16 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, faktiskt inte.

17 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Man blir beroende vilket leder till lite "halvpanik" när man känner att man inte riktigt har tid att sätta sig ner och skriva.

18 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det vet man aldrig. Tror ni?

19 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Äh, dom som känner sig utmanade tar chansen tycker jag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback