Hair Extentions och uppsättningskurs

Kommer ni ihåg att jag nämnde för två veckor sedan att jag gick en långhårskurs som varade i två dagar? Jag har helt glömt bort att berätta mer om det vilket jag lovade att göra och det har och göra med att allt hände på samma gång den där veckan. Jag fick bland annat mitt körkort också så jag har suttit en hel del i bilen och åkt istället för att sitta hemma framför datorn och bloggen, hehe. Jag tror ni förstår...

Kursen var hur som helst riktigt bra! Det var tre tjejer från Toupèma Belgal som höll i den och jag kan inte säga mer än att hela kursen i sig levde upp till mina förväntningar 83638638 gånger om! Den var grym och jag lärde mig så sjukt mycket på bara två dagar, känns ascoolt.


Vad innehöll kursen då, och vad innebär det för mig som har gått den? Ja, för att prata lite klarspråk nu då så kan jag säga att dag 1 bestod av en långhårskurs (extentions) då jag lärde mig 2 av de olika system som finns - Keratinvax och microringar. Vi var två stycken på en riktigt modell med keratinvaxet och jag jobbade tillsammans med Jessika. Resultatet på tjejen som vi hade med oss blev jättesnyggt! Ångrar så satans mycket att jag inte tog före- och efterbilder....

Dag 2 av kursen började vi med microringar som vi tränade på vanliga dockhuvuen. Även denna metod var väldigt smidig och enkel. På mitten av dagen gick vi över till "nästa" kurs som var en uppsättningskurs där vi jobbade med olika hårdelar och shit vad mycket jag lärde mig där! Det finns såååå mycket roligt att göra och dessa två dagar har gett mig så sjukt mycket inspiration och jag vill mer än gärna börja jobba med detta nu, nu nu nu nu nu nu!




Oavsett om du vill använda kertinvax eller microringar så är det alltid 100% äkta hår som används och det finns tre olika längder att välja mellan. Du kan även välja om du vill ha rakt, vågigt eller lockigt hår.

Nu har även mina diplom, mitt bevis på kunskap inom detta kommit, så från och med nu har jag ett bevis på att jag kan sätta i keratinvax och microringar samt att jag har fått kunskaper om uppsätningar med olika hårdelar. Känns riktigt kul! Dessa ska jag rama in, vara rädd om och spara till min salong där dom ska pryda min vägg tillsammans med många fler... :)


Är du mer intresserad, vill ha mer information, ställa frågor eller någonting liknande så får du mer än gärna göra det i kommentarsfältet nedan eller maila mig på: [email protected].



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback