Religion

Lyckades ta mig upp ur sängen redan klockan 11 idag. Har faktiskt sovit relativt bra inatt, jämfört med de senaste nätterna. Som jag sa till pappa i telefonen tidigare idag: "Om jag har vaknat 100 gånger de andra nätterna så har jag bara vaknat 70 gånger den här natten, så det är ju iallafall en förbättring"

Hostan är mycket bättre, febern är betydligt mycket lägre än vad den var igår och i förrgår så nu vågar jag nog faktiskt säga att det börjar gå åt rätt håll på riktigt. Känns så skönt! Det gäller bara att ta det lugnt nu ordentligt och inte ta ut segern i förskott. Ska hur som helst försöka gå till skolan imorgon då jag har ett religionsprov och en svenskaredovisning att göra. Lika skönt (och bra!) att få det gjort istället för att skjuta upp det...

Känner dock att jag inte bryr mig så mycket om religion längre. När jag gick i 9:an så tyckte jag att det var skitintressant (som jag iofs tyckte om nästan varje ämne....) och gick även ut med högsta betyg i ämnet men idag när jag sitter och läser om samma saker så rör det mig knappt i ryggen. Jag undrar verkligen hur det kan bli så....(?) Det känns liksom som att jag är klar med det här, känns så onödigt att repetera något som man redan har läst......(!!!!)



Trots min inställning så SKA jag kunna både Juendomen OCH
Kristendomen alldeles flytande innan jag går och lägger mig ikväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback