Sprutor är inte min grej

Kom hem för ca 30 minuter sedan. Ligger i soffan och försöker "vila bort" mitt illamående och mitt snurriga huvud efter sjukhusbesöket och första vaccinsprutan mot livmoderhalscancer. Går sakta med säkert framåt, trotsallt. Men jag måste bara konstatera, än en gång, att jag och sprutor (Eller ja, allt som har med sjukhus och göra överhuvudtaget. För det är ju verkligen som sköterskan/doktorn sa: "Det kanske räcker med att du bara kommer in och ser våra vita rockar", och det stämmer verkligen. Ni som känner mig vet varför.....=() absolut INTE hör ihop! Det är liksom inte min grej, och kommer aldrig att bli...




Är hur som helst astacksam att jag har min älskade mamma i dessa lägen. Hon är nog den enda (Om ens hon?) som förstår hur jobbigt det är i mitt huvud och mitt hjärta efter allt som jag har varit med om vad det gäller sånt här. Det är bara hennes hand som jag vill ha strykandes på mitt ben samtidigt som jag tar djupa andetag och försöker koncentrera mig på annat. Det är bara hennes varma ord som jag vill höra i bakrunden medan jag blundar och kopplar bort. Det är bara hennes sällskap som hjälper i dessa otroligt jobbiga lägen. Det har alltid varit så, enda sen starten på allt som har med mig och sjukhus och göra.


» Mamma

Lilla gumman, du är så himla duktig.

Kom ihåg, positiva tankar nu, det kommer att gå bra nästa gång också.

Älskar dig!

Kram mamma <3

2010-09-16 // 08:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback