Hårvården är A och O

Att ta hand om sitt hår kan jämföras med en blomma. Ger du inte blomman näring genom att vattna den så dör den sakta men säkert. Exakt så fungerar det med ditt hår också! Tar du inte hand om det på rätt sätt så bryts det ner, dag för dag och går sönder. En död blomma går inte att laga igen. Precis lika omöligt är det med ett dött hår. Är det dött så är det.

En bra hårvård är A och O för att ditt hår ska må bra. Att åka till Ica och handla ett schampo för 30 kr som innehåller mer än 50% vatten (för det gör ALLA billigare schampon!!) och som håller i 2 veckor är som att kasta pengar i sjön. Du kan lika gärna tvätta dig med kroppstvål, det ger samma effekt. Lägger du istället till, låt oss säga, 100 kr och köper ett riktigt bra schampo som är anpassat till just Ditt hår och som håller 5 gånger så lång tid i och med att de är drygare produkter så tjänar du på det i längden. Inte bara ekonomiskt, utan även kvalitetsmässigt på håret. Det låter dyrt med 185 kr (som mina schampon kostar) men slår man ut det på antal tvättar som flaskan räcker till och på hur kvaitén på ditt hår förbättras så blir det inte dyrare. Tvärtom.

Jag vet att detta inte är någon sjävklarhet och jag vet att många tycker det är svårt att veta vad man ska handla för produkter. Det är inte så konstigt. Jag menar, innan jag blev frisör trodde jag bara det var bullshit att rätt produkter stärker håret med 90%. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det på något sätt skulle göra skillnad. Men, TRO MIG kära vänner, det gör det! Jag har lärt mig så oerhört mycket av det här och jag lovar och svär, lita på oss frisörer. Du gör bara bort dig när du handar vatten (förlåt "schampo") på flaska. Det är värdelöst! Rätt hårvård gör skillnad, vad du än har för typ av hår. Det finns något åt ALLA!


Color Save serien är anpassad för dig med färgat hår. Produkterna bevarar lystern och
ger en otrolig glans till håret.


Repair serien är anpassad till dig som har skadat och stressat hår. 
Har håret inre skador och är både livlöst och
benäget att gå sönder är det här produkter för dig!


Volume Boost serien är anpassad till dig med platt, fint och livlöst hår. Schampot och
balsamet tillsammans ger extra volym och fyllighet. Håret blir lättkammat och starkt.


Smooth Shine serien är anpassad till dig med svårformat och frissigt hår. Med detta
schampo och balsam återställs fuktbalansen och håret får en strålande glans.


Time Restore serien är anpassad till mogna och ömtåliga hår.
Det finns ett satin spray, balsam och schampo


Moisture Kick serien är anpassad till dig med normalt til torrt och lockigt hår. Dessa
produkter åtrställer fuktbalansen och ger ett friskt och glänsande hår.



Kom in till mig så ska jag hjälpa dig mer!
Varmt välkommen



» Hanna

fan vad du är en cool brud! kör hårt alltså! Kram :D

2011-08-22 // 22:07:29

Du menar alltså, att om man har färgat håret många gånger (du vet) så har det dött typ? Och då är det dött och det finns inget att göra..? Berätta för mig :)

2011-08-24 // 19:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback