Meningen med livet..... del 2

Nu över till mitt senaste halvår som jag i det senaste inlägget egentligen skulle prata om. På sätt och vis har det här varit min absolut mest händelserika och hektiska tid i livet. Jag har mått bra och dåligt på samma gång. För en sak ska ni veta, även fast jag blivit en så stark och glad människa i tidig ålder så är även jag ledsen och mår dåligt ibland. Vi alla har dåliga dagar och perioder här i livet, det är bara att acceptera. Ni som känner mig och ni som läst mitt förgående inlägg vet att jag inte deppar i onödan utan att jag är jäkligt bra på att skaka bort det dåliga och vända ryggen och gå. Men när jag sen väl mår dåligt på riktigt, då någontig tragiskt händer, så har jag en tendens att gräva ner mig inifrån och må riktigt riktigt dåligt... Då är det tufft! För när mina känslor tar fart och jag är ledsen, då kan det gå långt...


De här otäcka och fula bilderna på mig själv, är tagna i februari. Ser ni så smal och olycklig jag ser ut? Det var precis vad jag var. Jag mådde som en påse skit. Grät hela nätterna, tappade matlusten, slog mig själv och var hemma från skolan. Detta helvete höll på i drygt en månad innan jag slog näven i bordet och gjorde någonting åt skiten. Jag började tänka på mig själv, vad jag mår bra av och vad jag vill, och tog sedan ett beslut. Ett tungt beslut som gjorde att jag sårade den jag älska(r)(de) av hela mitt hjärta...

Vi blev två, skildes åt och gick åt varsitt håll. Fyfan så tungt det var. Det värsta med allt var att såra den människa man delat 6 år tillsammans med, på ett sådant sätt. Att se en annan människa gråta så dant och veta att det är på grund av en själv, det får en att vilja sjunka ner genom marken och aldrig mer komma tillbaka. Jag kände mig så ond, så taskig och självisk. Men jag var tvungen. Det var bara så.

Jag flyttade hem, bestämde mig för att komma upp från botten och inte må dåligt mer. Jag började ett helt nytt liv!

I stora drag nu då... Jag träffade SJUKT mycket nya människor, var ute och festade onsdag, fredag och lördag, besökte nya platser, gjorde nya främmande saker, tändje på gränserna och hade förbannat jävla kul. Och det viktigaste av allt, jag fick tillbaka mina 6 kilon som jag tappade i början av året. Jag passade på att göra helt galna saker tillsammans med nya galna vänner och njöt av att leva livet. Under hela den här tiden fram till nu så kan jag bara säga att jag har blivit en helt ny människa. Jag har med mig så otroligt mycket erfarenhet i bagaget som jag hela tiden plockar fram och tar lärdom av. Och en sak till, jag har haft så jäkla kul! Jag vet inte HUR många skrattanfall och magknip jag har haft de senaste halvåret. Det har minst sagt varit GALET. Jag har varit galen. Galen i livet.

Det gäller bara att bestämma sig. Antligen vill man vara kvar i det nedgrävda eller så väljer man att ta sig upp och se framåt. Ödet ligger i ens egna händer och man har alltid ett val. Jag valde att må bra och ha kul istället för att ligga hemma och deppa, och tro mig, det hade jag.

Avslutar med lite bilder från den här tiden och tre ord som jag vill att ni tar med er i livet: Det blir bättre!

























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback